Swatch înregistrează primele pierderi în aproape 40 de ani, deoarece pandemia a afectat vânzările de ceasuri

Swatch Group a raportat joi prima sa pierdere anuală de la începuturile ceasornicarului elvețian în urmă cu aproape 40 de ani, în timp ce pandemia COVID-19 a scăzut cererea în sectorul de lux.
Compania a înregistrat o pierdere netă de 53 de milioane de franci elvețieni (60 de milioane de dolari) pentru 2020, prima sa pierdere din 1983 – anul în care Swatch Group a fost înființat în forma sa actuală și a lansat ceasul de plastic Swatch.

Restricțiile de blocare care au închis magazinele și au redus drastic vânzările internaționale ale companiei din Biel, care vinde și ceasuri Tissot, Longines și Omega din gama scumpă.

Grupul Swatch, la fel ca alți ceasornicari, a fost, de asemenea, afectat de tulburările politice din Hong Kong, care au redus dramatic numărul de turiști chinezi pe teritoriu în cursul anului.

Peer Richemont a înregistrat o scădere de 14% a vânzărilor la valute constante pentru cele nouă luni până la 31 decembrie, dar a crescut în trimestrul de Crăciun datorită vânzărilor puternice de bijuterii.

Spre deosebire de Richemont, Swatch Group nu se poate axa pe o afacere de bijuterii, iar mărcile sale de prețuri de intrare Swatch și Tissot sunt vulnerabile la concurența ceasurilor inteligente precum ceasul Apple.

Drept urmare, vânzările Swatch Group 2020 au scăzut cu aproape o treime până la 5,59 miliarde de franci. Scăderea de 32% a fost mai gravă decât scăderea de 22% raportată de industria ceasurilor elvețiene în general.

Compania a propus să-și reducă dividendul, reducând plata din 2020 pentru acțiunea la purtător tranzacționată la 3,50 franci de la 5,50 franci cu un an mai devreme.

Totuși, Swatch – renumit pentru viziunea sa optimistă asupra pieței – a transmis semne de recuperare.

China, cea mai mare piață mondială de ceasuri de lux, a înregistrat o creștere de două cifre în a doua jumătate a anului 2020, în timp ce Statele Unite au văzut vânzările atingând niveluri pre-pandemice în decembrie, a spus Swatch.

„Pentru 2021, Grupul vede șanse mari ca vânzările în monede locale să se apropie de cele din 2019, cu marje semnificativ îmbunătățite”, a spus acesta.

„Managementul grupului anticipează o recuperare puternică a consumului la nivel mondial pentru ceasuri și bijuterii în 2021, așa cum s-a observat deja în China continentală după normalizarea situației de sănătate”.

În ciuda perspectivelor optimiste, acțiunile Swatch au fost indicate să se deschidă cu 2,5% mai puțin fată de activitatea de dinaintea pandemiei.

„Ne așteptăm, de asemenea, la o schimbare în FY21, dar considerăm că perspectivele sunt foarte optimiste”, a spus Rene Weber, analist la Bank Vontobel.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata