Guvernul galez urmează să renunțe la marea majoritate a programelor de construcție de drumuri planificate și să încerce să se asigure că mulți dintre cei rămași nu fac nimic pentru a genera noi călătorii cu mașina, deoarece încearcă să încurajeze renunțarea la utilizarea mașinilor private.
Lee Waters, ministrul adjunct al schimbărilor climatice din Cardiff, a anunțat modificările aduse Senedd marți, după ce a primit concluziile unei analize a drumurilor comandată de un grup de experți în iunie 2021.
Revizuirea a criticat multe dintre proiecte pe motiv că vor crea capacitate suplimentară, generând astfel mai multe călătorii cu mașina și, în timp, noi congestionări și totuși mai multă cerere pentru extinderea ulterioară.
Anunțul este cel mai radical efort de a îndepărta dependența de vehicule cu motor în orice parte a Regatului Unit.
Spunându-i lui Senedd că guvernul a acceptat concluziile comisiei, Waters a spus că abordarea adoptată în ultimii 70 de ani „nu funcționează”. Țara Galilor nu a avut nicio șansă să-și atingă obiectivele de atingere a emisiilor nete de carbon zero dacă proiectele planificate vor merge mai departe, a adăugat el.
„După cum subliniază revizuirea, ocolirea care a fost cerută pentru a ameliora aglomerația ajunge adesea să conducă la un trafic suplimentar, ceea ce în timp aduce și mai multe cereri pentru benzi suplimentare, intersecții mai largi și mai multe drumuri”, a spus Waters. „Într-un șir mergem, emitând din ce în ce mai mult carbon pe măsură ce o facem și nu vom ajunge la zero net decât dacă încetăm să facem același lucru iar și iar.”
Evaluarea a recomandat ca proiectele de dezvoltare a drumurilor să continue numai dacă îndeplinesc patru scopuri: trecerea călătoriilor către soluții de transport durabil, cum ar fi mersul cu bicicleta; reducerea victimelor; adaptarea drumurilor la efectele schimbărilor climatice; sau furnizarea de acces la site-uri de dezvoltare unde o proporție mare de călătorii ar fi prin moduri de transport durabile.
Analiza a recomandat continuarea cu doar 17 din cele 59 de proiecte rutiere pe care le-a luat în considerare. Unii dintre ei au considerat că vor îndeplini obiectivele pe care revizuirea le-a considerat acceptabile; cu altele, a recomandat să se continue atâta timp cât au eliminat orice element care ar crește capacitatea drumului.
Analiza a clasificat 15 dintre proiecte drept scheme ale autorităților locale. Waters a spus Senedd că acestea vor fi luate în considerare în rundele viitoare de finanțare, cu condiția să îndeplinească criteriile stabilite în revizuire.
Natasha Asghar, purtătorul de cuvânt al transporturilor și tehnologiei conservatorilor galezi de opoziție, atacat decizia ca reflectând o „agenda inversă, anti-șofer”.
„Pentru tine, domnule ministru adjunct, drumurile ar putea fi aceste porțiuni îngrozitoare de beton”, a spus Asghar. „Dar pentru noi, întreprinderi, navetiști și rezidenți, acestea sunt o necesitate.”
Toate proiectele de construire a drumurilor din Țara Galilor au fost suspendate în timp ce analiza a fost efectuată.
Sursa – www.ft.com