Televiziunea pe mobil, ultima frontieră

Sud-coreenii sunt lideri mondiali in vizionarea televiziunii pe mobil, deja de 5 ani. Potrivit posturilor de televiziune din ţară, 27 de milioane de persoane – 56 la sută din populaţie – fac acest lucru cu regularitate.

Tehnologia prinde de asemenea teren în China, Asia de Sud, India, Africa şi America Latină, unde 80 de milioane de oameni deţin în prezent telefoane mobile care pot recepţiona gratuit emisiuni TV live, scrie The New York Times.
Cel puţin 40 de milioane de oameni se uită la televizor în acest an direct pe telefoanele mobile, a declarat Anna Maxbauer, analist la IMS Research din Austin, Texas. Operatorii, care preferă să-şi vândă programele TV pentru o taxă prin intermediul reţelelor lor wireless, nu controlează vânzarea de telefoane mobile.

„Această tehnologie are un potenţial uriaş”, a declarat Hankil Yoon, vicepreşedinte de strategie de produs la Samsung, producătorul sud-coreean lider din domeniul echipamentelor electronice şi al telefoanelor mobile pe piaţa americană. „Experienţa noastră ne arată că oamenilor le place să se uite la TV pe telefoanele mobile, chiar pe ecrane mai mici. Este doar o chestiune de timp înainte ca această tendinţă să devină globală.”

În lumea complexă a comunicaţiilor wireless, tehnologia urmăririi TV pe mobil este relativ simplă. Cu un cip mic receptor şi o antenă telescopică, un telefon mobil poate recepţiona programare gratuită digitală sau analogică ca oricare televiziune.
În Coreea de Sud, 25 de milioane de oameni se uită la emisiuni terestre digitale pe telefoanele mobile şi două milioane plătesc pentru a se abona la programe prin satelit, potrivit emiţătorilor coreeni.

Ecranul tipic fabricat de Samsung este unul cu diagonala de 7,6 cm. Bateriile permit trei-şase ore de vizionare, iar emisiunile TV pe mobil sunt intercalate cu publicitate.
„Pe pieţele în care oamenii folosesc acest lucru, am constatat că vizualizarea tinde să fie destul de mare”, a declarat Diana Jovin, vicepreşedinte de marketing corporativ şi dezvoltarea afacerilor la Systems Telegent, producător lider de telefonie mobilă cu sediul în Sunnyvale, California.

Telegent trimite aproximativ 750.000 de cipuri în fiecare lună pentru producători de celulare, cea mai mare parte concepute pentru vizionarea emisiunilor analogice pe pieţe precum Brazilia, Peru, Argentina, Rusia, Nigeria, Thailanda, Egipt şi China. „Întrebaţi pe oricine dacă doreşte să se uite la TV gratuit pe telefonul mobil.

Toată lumea va răspunde afirmativ”, a declarat Jim Oehlerking, director pentru dezvoltarea afacerilor pentru TV pe mobil la Motorola. „Provocarea este de a aduce piaţa media pe mobil până în punctul în care proprietarii de conţinut, transportatorii şi radiodifuzorii să ajungă la un model de afaceri.”

Odată cu creşterea traficului de date pe reţelele wireless din întreaga lume, unii operatori au început să fie interesaţi de TV pe mobil – care operează independent şi nu adaugă nici o povară traficului adiţional pe reţeaua unui operator – ca o modalitate de a păstra clienţii.
În luna aprilie, 12 companii de radiodifuziune şi de televiziune din SUA, printre care Fox, NBC, Gannett, Hearst şi Cox media au format o societate mixtă pentru a livra şi TV pe mobil unui număr de 150 de milioane de persoane.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata