Va salva iPad-ul industria publicaţiilor scrise?

Multe voci din industria publicaţiilor scrise speră că iPad, noua tabletă PC de la Apple, va salva ziarele şi revistele, însă euforia este departe de a fi generalizată, scrie publicaţia germană Der Spiegel.

Vineri, Apple va lansa miraculosul gadget în Germania, şi încă din această primă zi, mai multe trusturi media, inclusiv Spiegel, îşi vor oferi produsele jurnalistice pe iPad. Industria are aşteptări mari în privinţa gadgetului de la Apple. Ea se aşteaptă în primul rând ca cititorii să plătească un preţ adecvat pentru a le vizuala produsele pe iPad, aşa cum nu ar fi dispuşi să plătească pentru a vedea conţinutul site-urilor publicaţiilor.

Şi chiar dacă succesul iPad-ului pare asigurat, multe companii din presa scrisă se întreabă dacă succesul său se va reflecta şi asupra ziarelor şi revistelor, aşa că preferă pentru moment o abordare de tipul ‘aşteptăm să vedem ce se întâmplă’.
Revista Stern, spre exemplu, este singura care va veni cu o versiune pentru iPad la sfârşitul acestei veri, permiţând cititorilor să mărească fotografiile prin atingerea ecranului tactil, să acceseze câteva materiale video şi chiar să rezolve puzzle-uri.

De cealaltă parte, tabloidul Bild nu va oferi o aplicaţie multimedia până când tehnologia iPad-ului nu se va dovedi suficient de matură. În ceea ce priveşte influentul cotidian naţional Frankfurter Allgemeine Zeitung nu se ştie încă dacă acesta va fi gata cu versiunea pentru iPad până la lansarea tabletei în Germania, aşa că revoluţia care pare pe punctul de a izbucni este pentru moment greu de dovedit.

Potrivit Der Spiegel, deşi iPad a fost lansat pe piaţa din Statele Unite de aproape două luni, singurul lucru pe care l-au avut de învăţat până acum trusturile din sfera presei scrise a fost că nu e vorba de un succes asigurat.
Cotidienele au fost cele care au avut în particular de suferit. Spre exemplu, The Wall Street Journal (WSJ) a primit o grămada de reacţii negative cu privire la noua sa ediţie pentru iPad, din cei 8.700 de evaluatori de pe App Store, 6.000 dând aplicaţiei WSJ cel mai prost calificativ.

Cititorii, deja nemulţumiţi că trebuie să plătească pentru orice digital, sunt furioşi în privinţa sistemului de plată. În prezent, plata pentru vizualizarea aplicaţiei WSJ pe iPad costă mai mult decât cea pentru versiunea scrisă. De asemenea, cei care aleg doar varianta online a WSJ sunt nemulţumiţi că vor trebui să plătească extra pentru vizualizarea aplicaţiei pentru iPad.

Pe de altă parte, spre deosebire de cotidiene cum ar fi New York Times şi USA Today, WSJ a ales să îşi facă public numărul de utilizatori ai aplicaţiei pentru iPad: la începutul lui mai acesta era 64.000. Chiar dacă acest lucru pare la prima vedere respectabil, este un număr relativ mic faţă de cele 2 milioane de copii zilnice ale ziarului, în special în condiţiile în care abonaţii la ediţia tipărită au avut acces până acum fără plată la aplicaţia pe iPad.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata