Atunci când mâncăm prea mult, sigur nu vom slăbi, dar acest lucru nu se va întâmpla nici atunci când ne înfometăm

84

Nutriţioniştii susțin că, dacă vrem să slăbim, trebuie să găsim un echilibru între consumul de calorii și aportul de alimente.

În opinia lor, atunci când mâncăm prea mult, sigur nu vom slăbi, dar acest lucru nu se va întâmpla nici atunci când ne înfometăm, întrucât metabolismul se va încetini. Iar odată cu încetinirea metabolismului, revenirea la ritmul inițial de ardere a caloriilor poate fi dificilă, dacă nu imposibilă.

În prezent, experţii susţin că deși nu există o magie care să contribuie la creșterea ratei metabolismului bazal – ritmul de ardere a caloriilor (prin creșterea masei musculare a organismului), anumite alimente pot ajuta la accelerarea procesului de ardere a grăsimilor.

În opinia acestora, un număr de șase de astfel de alimente, ajută la sceşterea metabolismului.

1. Fructele de pădure activează genele de slăbire

O porție de de fructe de pădure (proaspete sau congelate) în fiecare zi are potențialul de a topi până la patru kilograme și trei centimetri – din talie, susțin cercetătorii de la Cleveland Clinic. Ei spun că unii compușii din fructele de pădure (carotenoizi) activează genele care ajută la descompunerea rapidă a grăsimii abdominale stocate și la transformarea acesteia în energie.

2. Cireșele reduc producția de cortizol

În această perioadă, vești și mai bune pentru iubitorii cireșelor: Aceste fructe delicioase sunt pline de pigmenți (antociani) care calmează glandele suprarenale. Acest lucru ajută la reducerea producției de cortizol de către glandele suprarenale, hormonul de stres care depozitează grăsimi. Este bine să alegeți cireșe coapte, de culoare mai închisă! Conțin de patru ori mai mulți antociani!

3. Ridichile țintesc grăsimea viscerală

Consumul a trei ridichi crocante poate ajuta la arderea grăsimilor și cu 25 la sută. O dietă zilnică din care nu lipsesc ridichile ajută la eliminarea grăsimii viscerale (țesutul adipos care produce inflamații, aflat în jurul organelor abdominale). Cercetătorii de la Universitatea Stanford spun că anumiți compuși din ridiche (izotiocianați) semnalează țesutului adipos să incinereze depozitele de grăsime în exces.

4. Andivele încetinesc absorbția zahărului

De asemenea, nutrienții de andive (flavonoide) încetinesc absorbția zahărului în intestine timp de până la trei ore. Cercetătorii australieni spun că o farfurie de andive în fiecare zi ne poate ajuta să pierdem până la cinci kilograme de grăsime abdominală.

5. Grapefruitul oferă senzția de sațietate pentru mai multa vreme

Poate ajuta persoanele care doresc să slăbească, deoarece are putine calorii și oferă senzția de sațietate pentru mai multa vreme. Acest lucru se datorează fibrelor pe care le conține grapefruitul. Beți o jumătate de pahar de suc de grapefruit înaintea mesei și veți consuma o cantitate mai mică de calorii.

6. Ouăle taie pofta de mâncare

În dorinţa de a slăbii, consumul a două ouă pe zi poate tăia pofta de mâncare și poate accelera slăbirea, ajutându-te să slăbești fără efort 17 kilograme pe an, sugerează cercetări britanice. Nutrienții din ou (vitamina B-12 și colina) opresc producția grelinei, un hormon produs în principal la nivelul stomacului care stimulează pofta de mâncare.


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News


Sursa: Capital.ro