Secretarul de interne al Marii Britanii, Suella Braverman, a insistat duminică că o nouă întrerupere a portului Dover nu a fost o consecință a Brexit-ului și nu va fi un eveniment obișnuit pentru călători, după ce sute de oameni care încercau să traverseze Canalul Mânecii au fost forțați să facă la coadă ore în șir.
Portul, care a declarat vineri un incident critic, a dat vina pentru întârzierile dinaintea weekendului de Paște pe „un amestec de procese îndelungate de imigrare la graniță și volumul mare de trafic”, precum și condițiile meteorologice nefavorabile.
Pe fondul informațiilor despre pasagerii care așteptau până la 14 ore, unii operatori de feriboturi, cum ar fi P&O Ferries, au lansat traversări peste noapte sâmbătă pentru a ajuta la eliminarea restanțelor.
Cel mai aglomerat port al Marii Britanii a fost afectat de întârzieri în perioadele de vârf de trafic de la Brexit, în special vara trecută, când a existat o dispută anglo-franceză cu privire la manipularea pasagerilor. Dar, vorbind pentru Sky News, Braverman a respins sugestiile potrivit cărora întârzierile ar fi fost influențate de plecarea Marii Britanii din UE.
„Nu, nu cred că este corect faptul că a fost un efect negativ al Brexit-ului”, a spus ea pentru programul de duminică Sophy Ridge. „Ceea ce aș spune este că în momentele acute când există multă presiune care traversează Canalul, fie că este vorba despre tunel sau feriboturi, atunci cred că întotdeauna va exista o rezervă și îndemn pe toată lumea să aibă puțină răbdare în timp ce companiile de feribot își fac drum prin restanța.”
Contestată de BBC dacă publicul ar trebui să se aștepte la întârzieri în fiecare vacanță școlară, ministrul de interne a răspuns: „Nu, deloc”.
„Nu cred că aceasta este starea de lucruri pentru a merge mai departe”, a spus ea, vorbind la emisiunea Sunday With Laura Kuenssberg. „Cred că avem o combinație specială de factori care au apărut în acest moment. Acest lucru se va ușura.”
Un purtător de cuvânt al portului Dover a declarat că peste 300 de autocare au plecat sâmbătă, „cu tot restul de marfă eliminat și mașinile turistice procesate cu succes”, dar a menționat că au mai rămas niște „autocare care încă așteaptă să fie procesate”.
Ei au adăugat: „Azi se așteaptă un transport minim de marfă și, prin urmare, accentul rămâne pe asigurarea tuturor partenerilor care lucrează pentru a pune pe drum cât mai curând posibil autocarele rămase și alt trafic turistic.”
Secretarul Lisa Nandy a susținut că guvernul „știa de foarte mult timp” că trebuie să se asigure că există resurse adecvate pentru a face față „verificărilor suplimentare ale documentelor” post-Brexit.
„Ideea nu este dacă am părăsit Uniunea Europeană sau nu. Ideea a fost că am plecat cu un guvern care a făcut promisiuni mari și încă o dată nu și-a îndeplinit”, a spus ea pentru Sky News. „Și chiar simt pentru familiile care încearcă să scape pentru o vacanță de Paște, oamenii care au fost prinși în acest haos, oamenii ale căror mijloace de trai sunt amenințate.”
Guvernul a spus că rămâne în contact regulat cu „operatorii de feribot, autoritățile franceze și Kent Resilience Forum” – grupul de planificare pentru situații de urgență al județului. Un purtător de cuvânt a adăugat: „Recomandăm pasagerilor să verifice cele mai recente sfaturi de la operatorii lor înainte de a călători”.
Sursa – www.ft.com