Decathlon investește în India
Retailerul francez de articole sportive Decathlon se dublează în India, investind în producția din țara din sudul Asiei, în timp ce încearcă să exploateze piața în creștere rapidă și să își diversifice bazele de producție la nivel mondial.
Grupul, care este al treilea cel mai mare retailer sportiv din lume după Adidas și Nike în funcție de vânzări, a declarat că va investi 100 milioane de euro în următorii cinci ani în operațiunile sale de vânzare cu amănuntul, logistică și producție din țară.
“Pe măsură ce India produce din ce în ce mai mult pentru India, ea poate produce, de asemenea, din ce în ce mai mult pentru lume”, a declarat Barbara Martin Coppola, directorul executiv al gigantului de articole sportive, care are 1751 de puncte de vânzare în 72 de țări. Dintre acestea, 104 sunt în India.
Dintre produsele pe care le vinde în India, compania produce în prezent 60 la sută la nivel local, procent pe care își propune să îl crească la 85 la sută până în 2026. Producția indiană reprezintă în prezent 8 % din producția globală a Decathlon – un număr pe care aceasta dorește să îl crească în anii următori.
Comentariile lui Martin Coppola au venit în timp ce compania a raportat o creștere a vânzărilor globale de 12% la 15,4 miliarde de euro în 2022, cu un profit net în creștere cu 1% la 923 milioane de euro.
Compania este deținută în proprietate privată de către proeminenta familie Mulliez din nordul Franței, al cărei imperiu de retail include, de asemenea, retailerul de bricolaj Leroy Merlin și supermarketul Auchan, care împreună au avut venituri de 40 miliarde de euro în 2021.
La fel ca multe companii occidentale, Decathlon a fost supus presiunilor publice pentru a ieși din Rusia în urma invaziei lui Vladimir Putin în Ucraina. Decathlon a anunțat că “suspendă” operațiunile în această țară ca urmare a sancțiunilor, iar rafturile s-au golit în curând, compania fiind în imposibilitatea de a se reaproviziona.
“(Decathlon) magazinele sunt închise, nu vindem niciun articol de la Decathlon în Rusia”, a adăugat Martin Coppola, refuzând să comenteze dacă compania caută să își vândă activele din Rusia. “Analizăm opțiunile”, a spus ea.
Auchan și Leroy Merlin au fost analizate pentru decizia lor de a rămâne în Rusia, în timp ce multe alte companii occidentale s-au retras. Săptămâna trecută, Leroy Merlin a cedat presiunii și a anunțat planurile de a-și vinde activele din Rusia către managementul local.
Cu toate acestea, o decizie a companiei unui grup nu a însemnat automat o schimbare de politică la alții, a avertizat Martin Coppola. “Grupul respectă autonomia fiecărei companii, astfel încât, deși Decathlon a suspendat încă din (primele) zile, acest lucru nu a fost cazul altor companii de vărstă”, a spus ea.
Orice companie care își anunță planurile de a se retrage complet din Rusia trebuie să se confrunte acum cu o nouă cerință conform căreia cei care vând active rusești și ies din țară vor fi obligați să facă o donație directă către stat, echivalentă cu 10% din valoarea vânzării.
În ciuda tensiunilor geopolitice în creștere, Martin Coppola a declarat că Decathlon “are o viziune pe termen lung” asupra relațiilor cu China și va continua să investească în această țară, în care deține patru fabrici și 200 de magazine fizice.
“China pentru noi este, de asemenea, una dintre cele mai avansate țări din lume din punct de vedere digital. Este important pentru Decathlon să continue să evolueze cu viteza Chinei”, a spus ea, adăugând că o cincime din vânzările de 1,2 miliarde de euro ale retailerului în China în 2022 au fost online, impulsionate de închiderile în lanț din întreaga țară.
Vânzările de echipamente de gimnastică la domiciliu, cum ar fi benzile de alergare și bicicletele staționare, au scăzut anul trecut, deoarece restricțiile Covid au fost în cele din urmă ridicate în cea mai mare parte a lumii. Cu toate acestea, cererea de echipamente sportive în aer liber și, în special, de sporturi de rachetă pickleball și padel au “explodat”. Decathlon a anunțat, de asemenea, la începutul acestei săptămâni, că va introduce un serviciu de închiriere pentru produse precum biciclete, rachete de tenis și caiace.
Sursa – www.ft.com