5 soluții software de care orice companie sau instituție publică are nevoie

23

Digitalizarea este un proces imperios necesar pentru instituțiile publice din România. Este nevoie să fie implementată într-un ritm cât mai alert pentru a face față cerințelor contribuabililor și a contextului actual de digitalizare în masă. Și deși există câteva demersuri timide prin care primăriile din anumite orașe ale României își desfășoară activitatea și oferă servicii publice în spațiul digital, încă mai este nevoie de multă muncă pentru a se alinia la media europeană de digitalizare.

Conform DESI (Digital Economy and Society Index), în România, pentru populația cu vârsta cuprinsă între 16-74 ani, în 2020, mai puțin de 40% din aceasta a interacționat digital cu administrațiile publice, în comparație cu procentul de 90% pentru populația cu aceeași vârstă din Danemarca, Finlanda sau Olanda. De aceea, este important ca instituțiile publice să caute soluții software care să le ajute să fie mult mai eficiente și să economisească resurse. Iată câteva aplicații și soluții software pe care orice instituție publică ar trebui să le folosească:

  1. Sistemul ERP

Sistemul integrat ERP (Enterprise Resource Planning) vine cu avantaje multiple ce ajută la fluidizarea activității interne a unei companii sau a unei instituții publice. Printre acestea se află și instrumentele de bugetare, gestionarea resurselor umane și inventarierea mult mai simplă și eficientă. Un astfel de sistem ajută instituția să planifice toate resursele cu costuri minime pentru a oferi servicii publice de calitate.

  1. Aplicații de registratură

Tehnologia digitală a dezvoltat aplicații software ce ajută instituțiile publice să-și automatizeze și să-și eficientizeze activitatea internă. Astfel, se pot implementa soluții de registratură electronică în care se pot vedea intrările și ieșirile de documente, clasificarea și distribuirea lor în departamentele specifice de interes. Cu o astfel de registratură digitală avantajele de fluidizare, distribuire, transparență, și securitate în workflow-ul intern, contribuie la organizarea eficientă a instituției.

  1. Software pentru urbanism

O instituție publică ce se ocupă cu emiterea numerelor cadastrale și a autorizațiilor de construcție are mare nevoie de platforme digitale în care să gestioneze toate serviciile publice ce implică urbanismul. De la înregistrarea datelor și a certificatelor de urbanism, până la redactarea autorizațiilor și a formularelor de acord unic, toate aceste operații cadastrale pot fi integrate într-o singură platformă. În plus, ele au capacitatea de a ține o evidență foarte bună și de a arhiva documentele. Pe deasupra, oferă un compendiu legislativ pentru crearea unui cadru legal de emitere a actelor. Iar piața este variată cu acest tip de produse digitale.

  1. Soluții electronice de plată online

Administrațiile locale, primăriile sau direcțiile de taxe și impozite trebuie să pună la dispoziția contribuabililor modalități de plată online a datoriilor pe care le acumulează de-a lungul unui an calendaristic. Sunt o mulțime de aplicații electronice pe care instituțiile le pot instala, astfel încât, fiecare cetățean care deține un teren sau o casă sau are nevoie să facă o plată, să poată efectua tranzacții online și să nu mai fie nevoit să se prezinte fizic la ghișeu. Se evită astfel cozile lungi și interacțiunea cu funcționarii publici.

  1. Colectarea de big-data

Pentru a putea oferi răspunsuri și soluții sustenabile pentru localitățile unde activează, instituțiile publice au nevoie să colecteze cât mai multe date. Datele sunt esențiale, atât în procesul de digitalizare, cât și în procesul de dezvoltare a orașelor. Obținerea de date legate de populație, geografia locului, terenuri agricole, clădiri, patrimoniu, spații publice, consum de energie, mediu, colectare de deșeuri, energie verde și multe altele, poate fi anevoioasă la început, dar este crucială. Astfel, folosind tehnologia GIS și integrând acest volum mare de date, instituțiile pot face planuri și proiecte pentru creșterea orașelor inteligente.

Digitalizarea devine din ce în ce mai necesară dacă luăm în considerare nevoile cetățenilor, dar și din curentul actual european care forțează, într-un fel, instituțiile din România să se ridice la nivelul standardelor internaționale.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata