Până de curând, Tim McDonald ar fi folosit rapid sintagma „transformațional” pentru a descrie platforma imobiliară dezvoltată de echipa sa de la firma de avocatură Lander & Rogers. Aceasta permite personalului din companiile client din industria construcțiilor să genereze contracte automate și să utilizeze opțiuni pentru aprobări de flux de lucru, semnături electronice și evaluarea riscurilor în orice proiect pe care îl vor întreprinde.
„Nimeni nu s-ar fi gândit că procese atât de complexe ar putea fi automatizate”, spune McDonald, partener la firma australiană.
Dar părerea avocaților despre platforma lor s-a schimbat la sfârșitul anului 2022, când IA generativă – tehnologia în plină emergență care poate produce conținut nou, cum ar fi text, grafică sau literatură – a atras atenția pe scară largă.
Dezvoltatorul OpenAI, cu sediul în San Francisco, tocmai lansase o versiune de încercare a chatbotului său de inteligență artificială, ChatGPT, care poate răspunde la întrebări și poate produce text într-un limbaj cu sunet natural.
„Cu toții am renunțat imediat la ceea ce făceam și am început să ne jucăm cu el”, își amintește McDonald. „Am început să ne trimitem mesaje unul altuia și să ne dăm seama că „acest lucru este de fapt destul de bun” – și aceasta (era) doar o versiune de probă”.”
În câteva zile, McDonald a ajuns la concluzia că orice eșec în a învăța cum să o implice în activitatea de zi cu zi a echipei sale ar însemna că „vom fi pur și simplu lăsați în urmă”.
OpenAI, care a obținut pentru prima dată sprijinul gigantului software Microsoft în 2019 – acum în valoare totală de miliarde de dolari – a introdus de atunci alte iterații ale instrumentului său online. Și alți rivali tehnologici, inclusiv gigantul Google, motor de căutare, s-au alăturat cursei pentru a dezvălui produse de inteligență artificială generativă.
Puțini dintre cei însărcinați cu dezvoltarea tehnologiei juridice se îndoiesc că vor încorpora IA generativă în inițiativele viitoare – și mulți intenționează să își modifice proiectele existente. McDonald se așteaptă să adauge caracteristici de chat încorporate bazate pe AI generativă la platforma de generare automată a contractelor – menționând că acest lucru „se va întâmpla foarte repede”.
Sara Rayment, care a părăsit firma de avocatură australiană Sparke Helmore pentru a fonda compania de servicii juridice Inkling Legal Design în urmă cu cinci ani, spune că firmele sunt deja dornice să exploreze efectele potențiale ale AI generative. Designul juridic urmărește să reproiecteze sistemele și documentele juridice utilizate de avocați, pentru a le face mai ușor de înțeles în general.
Ea a înființat Inkling, cu sediul în Sydney, pentru a aborda lacunele – „diversitatea cognitivă” – în înțelegerea reciprocă care apare prea des între avocați și clienți.
Avocații își exprimă adesea îngrijorarea cu privire la împărtășirea cunoștințelor lor pentru a ajuta la personalizarea instrumentelor de inteligență artificială
Compania folosește tehnici împrumutate din psihologie și marketing pentru a instrui firmele de avocatură și avocații interni să comunice mai empatic și mai eficient. „Toată lumea privește și procesează informațiile într-un mod diferit”, explică ea.
Unul dintre obiectivele Inkling este de a împiedica clienții să mai presupună că sfaturile avocaților pun prea mult accent pe riscuri, dar mai târziu să îi învinovățească pentru orice rezultat negativ.
De când ChatGPT a atras pentru prima dată atenția publicului, Inkling a consiliat firmele de avocatură cu privire la adoptarea AI generativă. Aceasta include sprijinirea acestora pentru a măsura calitatea și cantitatea rezultatelor atunci când o folosesc, în comparație cu ceea ce ar putea fi furnizat de avocații care nu o folosesc.
Cu toate acestea, avocații își exprimă adesea îngrijorarea cu privire la împărtășirea cunoștințelor lor pentru a ajuta la personalizarea instrumentelor de AI, spune Rayment. Și se tem să facă expertiza mai disponibilă pentru un public mai larg la un cost mai mic prin „scalarea intelectului lor”. Prin urmare, ei doresc adesea să limiteze accesul la propriile echipe.
Dar firma de avocatură Allen & Overy a lansat un instrument de inteligență artificială generativă pentru aproximativ 3.500 de avocați din întreaga sa activitate, inclusiv cei din 11 țări din regiunea Asia-Pacific, spune David Wakeling, șeful grupului de inovare a piețelor Allen & Overy.
Înainte ca ChatGPT să capteze imaginația publicului, echipa lui Wakeling a ajutat avocații Allen & Overy care lucrează cu clienții din domeniul serviciilor financiare cu sediul în regiunea Asia-Pacific să dezvolte un instrument de autoservire a investitorilor, numit SubscribeMatrix, pentru un client bancar. Instrumentul permite băncii să eficientizeze procesul de subscriere atunci când lansează noi fonduri de investiții.
Până la sfârșitul anului trecut, însă, echipa lui Wakeling, susținută de conducerea firmei de avocatură, și-a îndreptat energiile către dezvoltarea unui instrument de inteligență artificială generativă personalizat. Wakeling aflase despre lansarea planificată a ChatGPT prin intermediul unui contact de la Universitatea Stanford și a pus imediat tehnologia la încercare.
„Mă gândeam că este incredibil”, își amintește el.
Un expert trebuie să verifice foarte atent rezultatul
Apoi, restul echipei l-a testat, urmată de alți tehnofili din firmă care au adoptat timpuriu această tehnologie. În luna februarie a acestui an, Wakeling a anunțat un parteneriat cu Harvey AI, a cărui platformă Harvey se bazează pe tehnologia GPT-4 a OpenAI, și a proclamat că avocații Allen & Overy vor „oferi clienților lor soluții mai rapide, mai inteligente și mai eficiente din punct de vedere al costurilor”.
Dar conștientizarea de către Wakeling a limitelor lui Harvey și a frecvenței cu care livrează „prostii”, precum și ajutor, îi temperează entuziasmul pentru AI generativă.
„Un expert trebuie să verifice foarte atent rezultatul”, avertizează el. Allen & Overy a stabilit protocoale pentru a preveni ca rezultatul lui Harvey să includă erori care pot fi obișnuite în AI generativă care nu a fost personalizată cu controale și monitorizare.
Wakeling intenționează, de asemenea, să împletească capacitățile lui Harvey în SubscribeMatrix și în alte platforme dezvoltate în cadrul firmei.
La Lander & Rogers, McDonald remarcă faptul că este probabil ca costurile de investiție în inteligența artificială generativă să descurajeze doar câteva firme. „Va fi cel mai ușor caz de rentabilitate a investiției din toate timpurile”, susține el. „Este atât de capabilă să facă lucruri care în mod normal – și poate, din păcate – (sunt făcute de) avocați juniori și asistenți judiciari”.
Sursa – www.ft.com