Reducerile semnificative ale locurilor de muncă din Big Tech transformă SUA într-un loc de angajare cheie pentru Hitachi, compania japoneză spunând că are în vedere „o mare oportunitate” și caută, de asemenea, achiziții în Silicon Valley și dincolo de aceasta.
Într-un interviu acordat Financial Times, directorul general Keiji Kojima a declarat că campaniile acerbe de reducere a costurilor la Amazon, Meta, Alphabet, Microsoft și alte grupuri de tehnologie din SUA din ultimul an ar ajuta conglomeratul industrial în timp ce merge pe o campanie de recrutare de miliarde de dolari pentru a-și extinde serviciile digitale.
„Este un vânt din spate pentru noi”, a declarat Kojima. „Vrem să angajăm oameni cu adevărat buni printre cei care au fost concediați. Desigur, trebuie să fim foarte selectivi, deoarece salariile oamenilor angajați de aceste companii sunt în general mari”, a adăugat el, descriind-o ca fiind „o mare oportunitate”.
Kojima a declarat că firma vânează în mod activ și noi ținte de achiziție în SUA în domeniul serviciilor cloud, după ce a cumpărat GlobalLogic, o companie de inginerie software din Silicon Valley, în valoare de 9,5 miliarde de dolari, în 2021.
Hitachi a pus deoparte 500 miliarde de yeni (3,7 miliarde de dolari) pentru a investi în strategia sa digitală pentru cei trei ani până în martie 2025 și intenționează să angajeze 30.000 de personal digital în acest timp. GlobalLogic angajează deja aproximativ 1.000 de persoane în fiecare lună, în principal în Europa de Est și America Latină, și a achiziționat recent două firme în România și Uruguay.
Planul agresiv de cheltuieli urmează un proces de mai bine de zece ani în care conglomeratul japonez tentacular s-a transformat într-un specialist în IT și infrastructură, fuzionând și vânzând 22 de filiale listate la bursă, considerate de mult timp vaci sacre.
Hitachi a folosit banii obținuți din vânzarea afacerilor secundare pentru a cumpăra GlobalLogic și pentru a-și extinde afacerea de software Lumada. De asemenea, a cheltuit 6,4 miliarde de dolari pentru a cumpăra în 2020 o participație de aproape 80% în afacerea de rețele electrice a ABB, pe care ulterior a achiziționat-o integral.
„De aici încolo, vom face investiții pentru a crește organic, dar inclusiv fuziuni și achiziții pentru a accelera această creștere”, a declarat Kojima, adăugând că societatea va efectua, de asemenea, răscumpărări de acțiuni.
Șeful Hitachi a declarat că „discountul conglomeratului” aplicat adesea companiilor japoneze întinse s-a redus ca urmare a eforturilor sale de restructurare corporativă.
În ultima sa cesiune, Kojima a declarat că grupul intenționează să vândă o participație la un fond global de capital privat în Hitachi Astemo, care a fost creat printr-o fuziune istorică a filialelor de piese auto de la Hitachi și Honda. Unitatea, din care două treimi este deținută de Hitachi, va avea ca obiectiv listarea acțiunilor sale în următorii doi-trei ani, după ce va căuta un investitor de fond în anul fiscal 2023.
„Având în vedere că mașinile electrice sunt acum în plină desfășurare în întreaga lume, compania nu va putea supraviețui fără investiții suplimentare de capital și cercetare și dezvoltare”, a spus el.
Sursa – www.ft.com