Cum sa economisesti spațiul în birou? 5 sfaturi smart

Pentru că în birou ne petrecem cea mai mare parte a unei zile, este normal să încercăm să facem amenajările cât mai confortabile. Problema majoră în cazul birourilor este cea a spațiului, așa că iată câteva idei prin care îți poți aranja biroul, fără să ocupi prea mult loc. 

Folosește mobilier pliabil

Pentru că în birou vei avea nevoie de mobilier, poți opta pentru elemente pliabile. Vei vedea că există o multitudine de modele de scaune pliabile pe care le poți folosi în funcție de tipul biroului, de dispunerea mobilierului și de stilul camerei, astfel încât să obții o amenajare de bun gust. Scaunele pliabile ocupă foarte puțin spațiu și nu este necesar să le folosești în permanență. Spre exemplu, poți folosi doar scaunul tău, în vreme ce scaunele pentru vizitatori pot fi pliate și scoase doar la nevoie. În acest fel, biroul tău va fi mai încăpător, iar tu vei economisi spațiul, folosindu-l doar pentru lucrurile cu adevărat importante. 

Folosește mobilier modular pentru documente

Mobilierul modular este specific amenajărilor în stilul scandinav și impune o organizare cât mai bună a spațiului. Mobilierul modular îți oferă o vizibilitate superioară asupra documentelor și a lucrurilor de care ai nevoie la birou. Practic fiecare element de mobilier este special creat astfel încât să poți preîntâmpina aglomerarea obiectelor. 

Fiind modular, fiecare element îți va permite să amenajezi biroul conform unei ierarhii, iar acest lucru te va ajuta să economisești spațiul, datorită ordinii. Mobilierul modular este de mai multe tipuri, așa că-ți poți amenaja biroul după bunul plac, fără prea multe eforturi.

Folosește organizatoare de birou

Ca să nu mai fii nevoit să folosești corpuri grele de mobilier, poți încerca să utilizezi organizatoare de birou. Acestea pot fi cu dispunere pe birou, iar unele dintre ele pot avea prindere pe perete. Alte organizatoare sunt dispuse pe roți, ca să ai acces facil la lucrurile de care ai nevoie. Folosește orice produs care îți poate aduce un plus de spațiu sau care te avantajează din punctul de vedere al organizării. 

Organizatoarele te vor ajuta să pui separat lucrurile, în funcție de subiect sau utilitate, iar ca avantaj vei vedea că vei ști întotdeauna unde să găsești ceea ce îți este necesar. Documente, pixuri, hârtie pentru copiator, absolut orice poate fi depozitat în organizatoare de birou, ca să folosești cât mai puțin spațiu, însă într-un mod eficient.  

Eliberează spațiu.

Pentru a te bucura de mai mult loc ar trebui mai înainte de orice să încerci să sortezi lucrurile care nu-ți mai sunt necesare și să le depozitezi într-o arhivă. Pentru a eficientiza și mai bine spațiul, ar trebui să muți arhiva undeva la subsolul clădirii sau într-o cameră separată, pentru a nu aglomera și mai mult spațiu. Renunță la lucrurile inutile și fă loc obiectelor cu adevărat folositoare.

Elimină ușile și optează pentru open space

Deși birourile separate sunt mai elegante și cumva mai intime, poți elimina ușile separatoare, ca să obții un birou de tip open space. Acest lucru va face amenajarea mai facilă, iar spațiul va fi mai amplu, pentru că îl vei putea folosi într-un mod cât mai eficient. Poți opta pentru delimitatoare textile sau de tip plasă mesh, care permit utilizarea la maxim a locului de care dispui. 

 

Amenajarea unui birou mic nu trebuie să fie dificilă, deoarece există destule soluții care te pot ajuta să eficientizezi spațiul. Inspiră-te din cataloage de amenajări interioare, cere ajutorul specialiștilor și alege acele idei care pot schimba aspectul biroului tău și să-i dea impresia de loc aerisit și organizat. 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata