Volkswagen a dezvăluit o extindere masivă a producției de baterii pentru a reduce prețul mașinilor electrice

Volkswagen a dezvăluit o extindere masivă a producției de baterii, deoarece încearcă să câștige un avantaj în cursa mașinilor electrice.

Constructorul german a declarat că intenționează să construiască șase „gigafabrici” în Europa până în 2030, cu o capacitate totală de producție de 240 gigawatt/oră. Acest lucru este suficient pentru a alimenta aproape 4 milioane de vehicule electrice Volkswagen ID.3, potrivit unui purtător de cuvânt. Primele două fabrici de baterii vor funcționa în Skellefteå, Suedia și Salzgitter, Germania.

Volkswagen adaugă, de asemenea, un număr imens de noi puncte de încărcare a vehiculelor electrice în rețelele din Europa, Statele Unite și China, a anunțat compania la un eveniment.
Strategia Volkswagen pentru vehiculele electrice depinde de reducerea costurilor sistemelor de baterii printr-o nouă celulă de baterie unificată, care va fi lansată în 2023 și instalată în până la 80% din vehiculele electrice ale grupului. De asemenea, compania intenționează să recicleze până la 95% din materiile prime implicate în producția de baterii.

„Dimensiunea unică ce se potrivește cu aproape toate celulele de design va reduce radical costurile bateriei … cu până la 50% mai puțin față de cele din ziua de astăzi”, a declarat CEO-ul Herbert Diess. „Prețurile mai mici pentru baterii înseamnă mașini mai accesibile, ceea ce face vehiculele electrice mai atractive și mai accesibile pentru clienți.”

Costurile bateriei, care reprezintă o mare parte din costul total al unei mașini electrice, vor fi reduse treptat cu până la 50% la modelele noi și cu până la 30% la modelele standard, a spus Volkswagen într-un comunicat.
De asemenea, compania are nevoie de o sursă sigură de celule pentru baterii, deoarece crește producția de vehicule electrice. Volkswagen (VLKAF) a început să câștige teren în fața Tesla (TSLA) în încercarea de a deveni cel mai mare producător mondial de vehicule electrice cu baterii. Compania a vândut 231.600 de vehicule electrice cu baterie în 2020 – mai puțin de jumătate din numărul vânzărilor realizate de Tesla, dar o creștere de 214% față de anul precedent.

Citeste si:  Traton Volkswagen este parteneriat cu TuSimple pentru camioane cu conducere automată

„E-mobilitatea a devenit o afacere de bază pentru noi”, a spus Diess. Noua strategie a companiei ar asigura „o poziție de top pe termen lung în cursa pentru cea mai bună baterie și cea mai bună experiență a clienților în era mobilității cu emisii zero”, a adăugat el.
Ofensiva bateriei companiei este însoțită de o extindere imensă a rețelei de încărcare rapidă.

În parteneriat cu BP (BP), Iberdrola din Spania (IBDRY) și compania italiană de energie Enel (EDCFF), Volkswagen intenționează să opereze aproximativ 18.000 de puncte de încărcare publice în Europa până în 2025, față de aproximativ 3.600 în prezent. Producătorul auto estimează că rețeaua sa va acoperi aproximativ o treime din cererea totală așteptată pe continent în acel moment.
Volkswagen extinde, de asemenea, punctele de încărcare în Statele Unite și China. Electrify America, o filială, intenționează să aibă aproximativ 3.500 de puncte de încărcare rapidă în America de Nord până la sfârșitul anului. În China, Volkswagen vizează un total de 17.000 de puncte de încărcare rapidă până în 2025.

Citeste si:  Tarifele apelurilor în roaming scad de la 43 eurocenţi la 39 eurocenţi (fără TVA) de la 1 iulie

În comparație, Tesla are în prezent 20.000 de puncte de încărcare rapidă la nivel global.
Din 2022, vehiculele electrice ale Volkswagen vor sprijini, de asemenea, tehnologia care le permite conectarea la sisteme energetice private, comerciale și publice. „Vehiculele electrice vor deveni bănci mobile de putere”, a spus Diess.

Sursa: CNN
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner