LG speră să facă noi baterii pentru Tesla în 2023, în SUA sau Europa

LG Energy Solution își propune să construiască celule de baterii avansate pentru vehiculele electrice Tesla Inc în 2023 și are în vedere potențialele site-uri de producție din Statele Unite și Europa, au declarat pentru Reuters două persoane familiarizate cu această chestiune.

Tesla nu a fost încă de acord cu o înțelegere care ar extinde rolul LG în lanțul său de aprovizionare dincolo de China, a spus una dintre surse.

Săptămâna trecută, producătorul coreean de baterii le-a spus reporterilor coreeni că intenționează să construiască o fabrică în SUA unde va produce celule de baterii pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, pentru a satisface clienții americani și globali, precum și startup-urile. Atunci nu a identificat potențialii clienți, dar una dintre surse a spus că speră că Tesla va cumpăra bateriile.

În septembrie, directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a anunțat un plan ambițios de a dezvolta noi celule în interior, determinând furnizori precum LG și Panasonic să adopte tehnologia nedovedită sau să facă față riscurilor de a pierde un client major pe termen lung.

Furnizorul coreean, o unitate a LG Chem, a realizat probe pentru așa-numitele 4680 de celule cilindrice de format mare, au declarat sursele, care au cerut să nu fie identificate. Se confruntă cu obstacole tehnologice și provocarea de a extinde producția, au spus oamenii familiarizați cu această problemă.

„LG intenționează să producă 4680 de celule la noua sa fabrică din S.U.A. Ei intenționează să construiască o nouă linie de celule 4680 pentru a furniza Giga Berlin Tesla în Europa „, a spus una dintre surse, adăugând că Spania este una dintre candidatele pentru uzina europeană.

Una dintre surse a declarat că LG nu a produs niciodată în masă astfel de celule cilindrice de format mare, deși creșterea capacității bateriei este apelul corect. „Tesla este un client major, iar LG își poate asuma riscuri”, a spus o altă sursă.
El a spus că LG nu a primit încă comenzi de la Tesla pentru cele 4680 de celule, încă în curs de dezvoltare. Deocamdată, Tesla crește brusc comenzile pentru 2170 de celule utilizate la vehiculele Model 3 și Model Y fabricate în China, a spus sursa.

LG a refuzat să comenteze, iar oficialii Tesla nu au putut fi contactați pentru comentarii.

Planul din septembrie al Tesla de a dezvolta noile tipuri de baterii 4680 este menit să reducă costurile de producție, să îmbunătățească performanța bateriei și să mărească autonomia de conducere. Acest lucru ar ajuta la impulsul Tesla de a spori semnificativ producția de vehicule electrice în întreaga lume.

Tesla conduce o fabrică pilot pentru noile celule de baterii din California și se pregătește să construiască aceste celule la uzine mai noi din Texas și Germania.

Musk a declarat recent că Tesla este în discuții cu furnizorii de baterii despre dezvoltarea a 4680 de baterii. El a spus că Tesla va folosi celulele actuale timp de cel puțin câțiva ani, dar va „retrage” aceste celule în timp.

LG furnizează în prezent celule mai mici Tesla din China, la fel ca producătorul chinez de baterii CATL. Panasonic a colaborat cu Tesla într-o baterie de 5 miliarde de dolari „gigafactorie” în apropiere de Reno, Nevada.
LG are în prezent un joint venture de 2,3 miliarde de dolari cu General Motors Co (GM) din Lordstown, Ohio, pentru a produce baterii pentru vehicule electrice de tip pungă pentru viitoarele vehicule electrice GM.

GM a declarat separat că are în vedere construirea unei a doua fabrici de baterii din SUA cu LG.

Comentariile neobișnuit de sincere ale LG și GM au venit după ce un alt furnizor coreean de baterii, SK Innovation, speră că Casa Albă va răsturna o recentă decizie comercială americană care favorizează LG, spunând că amenință să întrerupă aprovizionarea cu baterii a Ford Motor și Volkswagen.

Rivalul lui Tesla, Lucid Motors, care are un contract de furnizare pe mai mulți ani cu LG Chem și se gândește să își producă propriile celule în interior, a declarat că este interesat de diferite formate de celule, a declarat Peter Rawlinson, CEO, pentru Reuters.

Panasonic intenționează să înceapă o linie de testare pentru 4680 de celule în Japonia în anul de afaceri începând cu 1 aprilie, potrivit unei persoane familiarizate cu problema. Cele două companii nu au spus dacă intenționează să colaboreze la producerea celor 4680 de celule.

Este posibil ca Tesla să fie nevoit să elimine intervalul de timp pentru producția în serie sau să lucreze cu parteneri la fabricile sale mai noi pentru a pune în funcțiune rapid producția de celule, a declarat Caspar Rawles, analist la cercetătorul Benchmark Mineral Intelligence.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata