Publicitatea outdoor sau OOH (Out of Home Advertising)

Publicitatea sau marketingul OOH (Out-of-Home Advertising) uneori numită și publicitate outdoor (în aer liber) se referă la acel tip de publicitate care se adresează direct consumatorilor, în afara caselor lor.

Fie că folosește ca suport de comunicare panouri, mobilier stradal sau că profită de zonele de tranzit (aeroporturi, gări, stații de autobuz sau metrou), de spații cu aflux mare de oameni (malluri, stadioane, cluburi, restaurante etc)  sau pur și simplu recurge la suporturi mobile (spre exemplu autobuze, camioane colantate sau dotate cu ecrane digitale) acest tip de publicitate ajunge inevitabil la un număr foarte mare de consumatori.

Deloc surprinzător, chiar și companiile care prestează servicii exclusiv digitale apelează la publicitatea OOH (Google, Facebook).

De ce? Pentru că aceste campanii de publicitate (OOH Advertising) sunt un mod eficient de a-ți promova afacerea, produsele și serviciile ( cu condiția să nu fim în lock down, desigur). Această metodă de promovare este foarte populară, nu numai pentru că atinge un număr mare de consumatori sau datorită costurilor reduse comparativ cu realizarea unui spot tv sau a reclamelor online (tip plată per click), ci și pentru că s-a dovedit extrem de eficientă în construirea mărcii și în a atrage atenția asupra ei. Publicitatea OOH nu se rezumă doar la crearea și amplasarea unui poster sau a unui banner al produsului sau serviciilor: pentru a-și atinge scopurile, este esențială o cercetare amănunțită, planificare atentă a mesajului vizual și textual și o doză serioasă de creativitate.

În continuare ne vom apleca asupra celor mai importante aspecte care trebuie avute în vedere atunci când se creează o campanie OOH sau outdoor.

Stabilirea obiectivelor

Cel mai important pas este determinarea unui obiectiv sau a unor obiective clare, realizabile, spre exemplu creșterea vizibilității unei mărci noi, creșterea vânzărilor sau a traficului pe site. În funcție de aceste obiective se creionează strategia de campanie și se dimensionează bugetul.

Grupul țintă

Nu poți crea strategii și metode de marketing și publicitate fără să cunoști publicul țintă. Trebuie să stabilești încă de la început cui vrei să adresezi mesajul și, în funcție de aceasta, să dai comunicării o anumită direcție.

Cunoașterea clientului este esențială și nu puteți mulțumi un grup sau grupuri multiple cu strategii generale. Tonul, „vocea” potrivită asociată cu imaginea aferentă formează un ansamblu croit pe măsura unui grup specific de clienți. Studiile de piață pot da idei în privința abordării: ce tipuri de publicitate externă atrage publicul tău țintă și, foarte important, îți dă sugestii unde urmează să o plasezi.

Cercetarea de piață 

Direcția campaniei este dictată de rezultatele cercetării prealabile a pieței. O campanie de succes are nevoie de acest pas important care te ajută printre altele să descoperi ce strategii fac concurenții tăi și ce funcționează pentru ei. De asemenea, sunt reliefate avantajele și dezavantajele deținute față de concurență, metodele și strategiile la care răspunde publicul tău țintă, spațiul geo-politic și cultural propice pentru campania ta publicitară și alte informații relevante.

Amplasarea elementelor de campanie

Când vine vorba de publicitate sau marketing OOH, locul în care amplasezi produsele de publicitate este foarte important. Deși este de preferat plasarea materialelor într-o zonă cu trafic intens, te rugăm să iei în considerare dacă acea zonă este frecventată în mod constant de publicul țintă. Este important ca reclama să fie văzută de oameni interesați de serviciul sau produsul în cauză.

Mesajul

Mesajul transmis trebuie să atragă atenția și să fie atrăgător, nu trebuie să fie complicat. Ideea transmisă ar trebui să nu necesite mai mult de 2 secunde pentru a fi aprofundată. Uneori imaginea poate spune o poveste mai repede și mai bine decât orice cuvânt, având și avantajul că publicul vizat va reține ideea și evident compania mult mai ușor.

Folosirea unui slogan sau text scurt, este utilă doar în măsura în care clarifică sau a susține mesajul sintetic transmis prin imagine.

Crearea unui conținut ușor de partajat.

Social media este un instrument puternic de marketing de care poți profita în complementaritate cu campania OOH. Atunci când creezi o campanie de marketing cu un vizual atractiv, există o probabilitate mare ca publicul țintă să facă o fotografie și să o distribuie pe social media. Va fi însă nevoie să te pui la punct cu acele trenduri virale relevante din perioada campaniei, pentru a le exploata la maximum potențialul.

Creativitatea este necesară în realizarea imaginilor și sloganului – o simplă prezentare a produselor va trece neobservată. Consumatorii din zilele noastre au nevoie să fie întâmpinați de mesaje memorabile, de impact, care persistă în memoria lor, în asociere cu produsele și serviciile pe care le promovezi.

Spre exemplu, o idee bună este să încerci să încorporezi în imagini tehnologiile cu care publicul țintă poate interacționa.

Nu te limita la un singur tip de publicitate outdoor

Există multe tipuri de publicitate OOH de care poți profita pe lângă obișnuitele bannere, semne și panouri. Poți folosi steaguri de plajă, semne de pavaj sau chiar baloane pentru a atrage atenția. Poți folosi panouri publicitare animate sau poți recurge la strategii de marketing curajoase: așa-numitul marketing de „guerilla” (publicitate care utilizează mijloace inedite și neconvenționale)

Orice elemente de campanie OOH decizi să folosești, nu uita niciodată care îți sunt obiectivele și cui te adresezi: este ușor să te lași cucerit de idei frumoase și să te îndepărtezi de scopul tău principal. Serviciile dedicate ale unei agenții de publicitate bune te pot ajuta să fii eficient în construirea și livrarea campaniei tale OOH,

bvrlodge.ro vine în ajutorul consolidării afacerii tale.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata