În cadrul acestui sistem, recuperare a energiei ar putea ajuta, de asemenea, la scurtarea timpilor de încărcare.
Menținerea bateriei unui vehicul electric în intervalul optim de temperatură de funcționare este esențial pentru performanță maximă și cea mai lungă durată de viață. Prea cald și încărcarea se pierde din celule, prea rece și autonomia vehiculului poate scădea cu până la 20 la sută, în timp ce sesiunile de încărcare durând mult mai mult decât ar face-o într-o climă mai caldă. De aceea, pompele de căldură, dispozitive care captează căldura reziduală din componentele motoarelor auto pentru a alimenta alte sisteme, și-au găsit drumul în multe vehicule electrice în ultimii ani. Concret, compania Tesla le-a adăugat în modele Y, 3 și S Plaid; Polestar le include în modelul PS2. Totuși, GM a lansat noul său sistem de recuperare a căldurii reziduale cu debutul sistemului său „Ultium Energy Recovery”.
În explicaţiile sale, UER „se bazează pe o pompă de căldură avansată de calitate auto care captează și reutilizează energia altfel irosită”, a declarat Tim Grewe, directorul strategiei de electrificare GM. „Este mai sofisticată decât cea mai avansată pompă de căldură termică pe care o găsești în casele moderne.”
O tehnologie utilă
În contextul electric, „Am putea face mai multe lucruri cu această energie”, a continuat el, „inclusiv creșterea autonomiei vehiculelor noastre electrice, alimentarea cu funcții electrice de nivel scăzut, cum ar fi încălzirea și chiar precondiționarea bateriei noastre pentru încărcare și accelerare mai rapidă”. Pentru o mașină electrică precum noul Hummer, creșterea estimată cu zece procente a autonomiei pe care o oferă acest sistem se traduce într-o autonomie suplimentară de 50 de kilometrti. În mod similar, această pompă de căldură este cea care conduce funcția de control al lansării de la Watts to Freedom a lui Hummer, condiționând în mod autonom temperatura bateriei la nivelul optim cu care să arunce cât mai mult curent posibil, cât de repede pot, pentru a propulsa cele 4 tone de SUV Electric de la 0 la 100 km/oră în 3 secunde.
La rândul său, „Este una dintre acele situații în care dorești să ții magneții din motor cât mai reci pentru a putea să ofere cuplul maxim”, a spus managerul de proiect al sistemului de recuperare a energiei GM, Lawrence Zeer. „Și apoi vrei să încălzești bateria, deoarece bateria oferă puțin mai multă putere când este încălzită.” Zeer subliniază, de asemenea, că, având în vedere dimensiunea imensă a acestor baterii „are multă capacitate de căldură”. Pe de altă parte, pompa va precondiționa automat bateriile dacă șoferul selectează o stație de încărcare viitoare de pe computerul de navigare și poate răci cabina la fel de ușor cum o încălzește.
În prezent, compania auto GM intenționează să includă sistemul de recuperare în gama sa de vehicule electrice, inclusiv Hummer, Lyric și viitorul Blazer EV.