Ianuarie 2022 trebuia să fie marea întoarcere la birou pentru multe companii din toată lumea, dar noile variante de COVID-19 au amânat și acest moment.
În acest sens, din ce în ce mai multe companii, pe lângă măsurile anunțate la nivel guvernamental, vor cere angajaților să fie vaccinați cu 3 doze pentru a putea să lucreze la birou. Astăzi, acest normal va însemna echipe distribuite acasă și la birou, care să se bucure de avantajele ambelor posibilități.
În conformitatea unui studiu realizat în august 2021, citat de New York Times, arată că în prezent, două treimi din organizații, vor amâna întoarcerea totală la birou în 2022, însă, vor lua alte măsuri pentru a permite accesul angajaților la birou.
Concret, Cushman & Wakefield, una dintre cele mai mari companii de real estate din lume, vorbește despre februarie 2022 ca de un punct esențial când vaccinarea la nivel mondial va fi la un nivel mulțumitor şi valul 5 al pandemiei va fi trecut, numai atunci companiile vor începe să facă proiecții despre întoarcerea la birouri.
De exemplu, la nivelul celor mai mari companii din lume, Airbnb a ales data de septembrie 2022 pentru întoarcere, Amazon a lăsat la alegerea managerilor de departament acest moment, Apple a amânat data de decembrie 2021 și a anunțat că va lua o decizie ulterioară, Asana își cheamă angajații cel mai devreme la birou în februarie 2022.
Mai mult, modul în care se lucra la începutul lui 2020 nu se mai aplică. Abigail Marks, profesor ce studiază viitorul muncii la Newcastle University Business School spunea pentru BBC că modelul săptămânii de 5 zile și 40 de ore care a apărut în timpul Revoluției Industriale nu se mai aplică, mai ales din cauza conexiunii online și a videoconferințelor.
În opinia sa,„Soluția ar putea fi o săptămână de lucru de 4 zile, ore condensate, un model hibrid de lucru pentru a duce la o mai bună sănătate mentală a angajaților”, consideră aceasta.
Cu toate acestea, la întrebarea, cum atragi angajații la birou, în noul normal din 2022?
– Un birou curat
În acest sens, este esențial ca birourile să fie exemple de curățenie, dacă vorbim de acele joburi care se fac la corporație, în fața unui calculator. Așadar, companiile vor trebui să investească în servicii de curățenie și reamenajare eficiente.
– Spațiu suficient
În viitor, un alt aspect important este cel al spațiului. Chiar dacă angajații sunt vaccinați, iar valurile pandemiei trec, oamenii s-au obișnuit să aibă spațiu personal suficient, așadar birourile înghesuite nu vor mai fi o soluție. Iar trendul numit „Marea Demisie”, adică angajați care renunță la joburile lor în pandemie, a devenit pericol pentru fiecare firmă.
– Soluții de dezinfectare permanente
Din punct de vedere al sănătăţii, angajații vor simți nevoia să fie protejați de coronavirus sau de orice alt virus. Își vor aminti de pandemie și de faptul că riscurile au fost mari. Din aceste motive, companiile trebuie să investească în oferirea unui spațiu de lucru sigur, să aibă la dispoziție permanent săpun şi dezinfectanţi pentru angajați, măști de protecție și distanțare socială.
– Beneficii personalizate
Un alt lucru important în anul 2022, este faptul că angajații nu mai au doar așteptări financiare. Ei vor de la companii beneficii personalizate în funcție de nevoile lor. Astfel, un angajat cu doi copii va avea nevoie de alte beneficii față de un angajat de 21 de ani fără nicio responsabilitate. Așadar, angajatorii și departamentele de HR trebuie să se concentreze pe beneficii personalizate pentru fiecare persoană în parte.
– Orar flexibil și muncă hibridă
În viitorul apropiat, în funcție de fiecare departament, companiile vor trebui să stabilească un orar de muncă hibrid care să se adapteze la nevoile angajaților. Astfel, firmele vor trece prin dificultatea de a avea angajați care lucrează de acasă, din alte orașe sau de la birou. De asemenea, începutul va fi hibrid cu 2-3 zile pe săptămână la birou în echipe restrânse.