Acuzat de administrația Trump că este un front pentru guvernul chinez, afacerea publicitară a TikTok a părut sumbră în iulie anul trecut.
Marile companii au renunțat la cheltuieli, chiar dacă directorii TikTok au oferit rambursări agenților de publicitate în cazul în care platforma de socializare ar fi interzisă să funcționeze în Statele Unite.
Dar după ce a devenit clar că Joe Biden a câștigat alegerile prezidențiale din SUA din noiembrie, totul s-a schimbat.
„Interesul pentru TikTok a explodat”, a spus Erica Patrick, vicepreședinte și director de social media la Mediahub Worldwide, care a lucrat cu mărci precum Netflix și Twitch. Ea a spus că se așteaptă ca, cheltuielile clienților să crească semnificativ în următoarele șase luni.
În timp ce administrația Biden întrerupe un proces guvernamental intentat de oficialii lui Trump, sponsorii corporativi s-au îndreptat spre populara aplicație scurtă de partajare a videoclipurilor, rezervând campanii publicitare și experimentând noi modalități de a ajunge la consumatori, au declarat pentru Reuters trei directori ai agențiilor de publicitate.
Zgomotul în jurul securității naționale și al TikTok din timpul administrației anterioare pare să fi fost „mai mult o cascadorie” și nu a fost o preocupare serioasă pentru agenții de publicitate, a spus Patrick.
Înfrângerea lui Trump în alegeri a fost punctul de cotitură pentru mulți agenți de publicitate care anterior erau nehotărâți în legătură cu TikTok, potrivit unui cumpărător de mass-media.
Pe măsură ce afacerea își începe activitatea, platforma a abordat, de asemenea, marile companii în mod individual, într-un efort de a răspunde preocupărilor persistente, cum ar fi plasarea anunțurilor lor, a spus cumpărătorul.
Deși se estimează că activitatea publicitară din SUA a TikTok este mică în comparație cu platformele sociale mai mari, TikTok a declarat că a urmărit o creștere de 500% a agenților de publicitate care desfășoară campanii în Statele Unite în cursul anului 2020. Spune că are conversații continue cu agenții de publicitate cu privire la siguranța mărcii .
De la sfârșitul anului trecut, TikTok a înscris McDonald’s, Kate Spade, Chobani și Bose, precum și organizații non-profit, inclusiv Spitalul de Cercetare pentru Copii St. Jude, a spus o purtătoare de cuvânt a TikTok.
Bose a descoperit că anunțurile de pe TikTok sunt urmărite mai mult decât pe alte platforme, a declarat Christina Kelleher, managerul rețelelor sociale globale pentru Bose.
St. Jude a strâns aproximativ 50.000 de dolari din septembrie printr-un buton de donație pe TikTok, potrivit ALSAC, organizația de strângere de fonduri și conștientizare pentru St. Jude.
„TikTok este una dintre platformele noastre cu cea mai rapidă creștere”, a spus Rick Shadyac, director executiv ALSAC, adăugând că prima campanie publicitară a organizației din decembrie cu actrița Ashley Tisdale a avut „un angajament extraordinar”.
Pe măsură ce aplicația încearcă să câștige mai mulți bani și să valorifice publicul său mare din generația Z, ambițiile de venituri ale TikTok au crescut și includ acum vânzarea de pachete publicitare de top, centrate în jurul sărbătorilor sau evenimentelor majore.