Ancheta emisiilor poluante: 16 mărci auto,inclusiv Renault și Dacia,implicate în nereguli
Descoperiri alarmante în urma testelor de emisii
O investigație recentă asupra emisiilor poluante ale vehiculelor diesel din Germania a relevat nereguli la 16 mărci auto,printre care se numără renault și Dacia. Informația a fost confirmată vineri de ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.
Contextul scandalului Volkswagen
Scandalul a fost declanșat după ce volkswagen a admis că între 2005 și 2015 a echipat aproximativ 11 milioane de vehicule cu un software destinat să manipuleze rezultatele testelor antipoluare.Ca urmare, autoritățile germane au inițiat teste extinse pentru toate modelele aflate pe piață. Rezultatele acestor teste au fost prezentate public vineri.
Mărci implicate și natura neregulilor
Ministrul Dobrindt a enumerat cele 16 mărci auto vizate: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan, Renault și Suzuki. De asemenea, printre mărcile germane se numără Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes. Totuși, oficialul german a subliniat că neregulile constatate nu sunt comparabile cu amploarea fraudei descoperite la Volkswagen.
Problemele tehnice identificate
Conform AFP , s-a constatat că sistemele de filtrare ale emisiilor sunt dezactivate atunci când temperatura exterioară scade sub un anumit prag. Această practică este interzisă conform reglementărilor europene decât în cazuri specifice care previn daune motorului sau accidente.
Măsuri solicitate de autorități
În urma acestor descoperiri îngrijorătoare , Guvernul german le-a cerut producătorilor să revizuiască aceste mecanisme defectuoase. De asemenea , Alexander Dobrindt a propus o actualizare a normelor europene pentru o mai bună distincție între mecanismele autorizate și cele neautorizate.
Reacții internaționale la scandal
Pe lângă Germania ,alte țări au demarat anchete similare ca urmare a scandalului Volkswagen . În Marea Britanie s-au identificat depășiri frecvente ale limitelor de emisii fără dovezi clare de falsificare similar cu cazul VW . În Franța și Italia , concluziile investigațiilor rămân încă necunoscute .