Volkswagen admite utilizarea unui software care manipulează testele de poluare pentru opt milioane de vehicule din Uniunea Europeană
Recunoașterea scandalului de către Volkswagen
Volkswagen (VW) a confirmat că aproximativ opt milioane de automobile din Uniunea Europeană sunt dotate cu un software destinat să falsifice rezultatele testelor antipoluare pentru motoarele diesel. Informația a fost publicată luni de publicația germană ‘Handelsblatt’, care citează o scrisoare adresată membrilor Parlamentului, semnată și de un fost purtător de cuvânt al Guvernului german, actualmente reprezentant al VW în relațiile externe.
Afectarea vehiculelor și scuzele companiei
Scrisoarea menționează că sunt vizate vehiculele echipate cu motoare diesel de 1,2, 1,6 și 2 litri. Reprezentanții VW își exprimă regretul față de „comportamentul inadecvat al unor angajați” și promit o clarificare completă a situației. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că nu are informații despre conținutul scrisorii și nu poate oferi comentarii suplimentare.
Schimbări la conducerea Volkswagen
Marți, Matthias Müller, noul director general al VW, va avea o întâlnire cu angajații la sediul central din Wolfsburg. Această schimbare în conducere vine după demisia lui Martin Winterkorn în urma scandalului legat de manipularea testelor antipoluare.
Impactul asupra ratingurilor financiare ale companiei
Recent, grupul Volkswagen a recunoscut că un total global de 11 milioane vehicule (dintre care 2,8 milioane în Germania) au fost afectate. Ca urmare a acestui scandal major, agențiile financiare Moody’s, S&P și Fitch au revizuit perspectiva ratingurilor acordate companiei către una negativă.
Investigații interne dezvăluie detalii suplimentare
Duminică trecută, publicația ‘Bild am Sonntag’ a raportat despre o investigație internă ce sugerează că anumiți ingineri au recunoscut instalarea software-ului problematic încă din anul 2008. Acesta permitea mașinilor să respecte standardele antipoluare doar pe durata testelor oficiale; în condiții normale însă emisiile depășeau limitele legale stabilite. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii considerau imposibil să se conformeze cerințelor fără costuri exorbitante.
(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)