Un studiu oficial al canalului a început miercuri investigațiile formale asupra modului în care gigantica navă containerizată s-a blocat în Canalul Suez, cauzând închiderea transportului maritim pe căile navigabile majore timp de aproape o săptămână.
Președintele Autorității Canalului Suez (SCA), Osama Rabie, a sugerat condiții meteorologice, inclusiv vânturi puternice, iar eroarea umană ar fi putut juca un rol în blocajul de pe 23 martie.
Ancheta va include examinarea navigabilității navei și acțiunile căpitanului acesteia pentru a ajuta la determinarea cauzelor, a declarat pentru Reuters consilierul Rabie, căpitanul Sayed Sheasha.
Căpitanul lui Ever Given s-a angajat să respecte pe deplin sondajul, care va începe miercuri, a spus Sheasha.
Blocajul de șase zile a aruncat lanțurile de aprovizionare globale în dezordine după ce nava lungă de 400 de metri (430 de metri) a fost blocată în diagonală pe o secțiune sudică a canalului, cea mai scurtă rută de transport maritim între Europa și Asia.
Se așteaptă ca incidentul să dea naștere la revărsarea cererilor de asigurare, Lloyd’s din Londra așteptând o „pierdere mare”, care se ridică probabil la 100 de milioane de dolari sau mai mult, potrivit președintelui său.
Proprietarul japonez al Ever Upon a spus că nu a primit niciun fel de pretenții sau procese pentru blocaj.
Anchetatorii urcaseră deja nava, care se află într-un lac care separă două secțiuni ale canalului, au declarat o sursă de canal și un agent de transport maritim.
SCA a programat convoaie de transport maritim accelerat pentru a elimina o întârziere a peste 400 de nave care s-au construit la ambele capete ale canalului și de-a lungul cursului său după ce Ever Date a rămas blocat.
A spus că speră că, cozile vor putea fi eliminate până la sfârșitul săptămânii.