Uber și Lyft au primit o amânare consecutivă pentru drepturile de angajare ale șoferilor din California, după ce instanța a acordat o decizie de urgență.
Întreprinderile care se află în pericol au amenințat să suspende operațiunile printr-o hotărâre anterioară că trebuie să-i clasifice pe șoferi ca angajați, nu ca antreprenori.
Dar răspunderea le permite să continue să funcționeze în timp ce instanța ia în considerare cazul lor pentru apel.
Decizia instanței a venit cu doar câteva ore înainte ca Lyft să se oprească.
Curtea a dispus ca Uber și Lyft să-și prezinte planurile de angajare a personalului până la începutul lunii septembrie, iar argumentele orale în acest caz sunt stabilite pentru mijlocul lunii octombrie. Lyft urma să-și oprească serviciile în California la ora locală 23:59 joi (vineri 06:59 GMT).
„Nu este ceea ce am vrut să facem, deoarece știm că milioane de californieni depind de Lyft pentru călătorii zilnice, esențiale”, a spus Lyft într-un comunicat postat online.
Ce s-a întâmplat?
Ambele firme au susținut întotdeauna că șoferii lor sunt contractori independenți.
Dar o lege din California, care a intrat în vigoare la începutul acestui an, cunoscută sub numele de AB5, a extins clasificarea angajaților lucrătorilor din „economia gigantului”.
Hotărârea judecătorului potrivit căreia legea se aplică atât la Uber, cât și la Lyft înseamnă că firmele trebuie să le ofere șoferilor prestații suplimentare, precum protecția șomajului.
Ambele companii au făcut apel la hotărâre și au solicitat să rămână în executare, în timp ce instanțele au soluționat apelul.
Cu excepția cazului în care șederea a fost acordată, ambele companii au avut 10 zile pentru a garanta ceea ce au văzut drept o revizuire semnificativă a activității lor din California.
Amândoi au avertizat că ar putea fi forțați să apeleze la servicii de stat la sfârșitul zilei de joi.