Întreprinzătorul australian de origine italiană, Anthony de Berardinis, a făcut din mozzarella de bivoliţă centrul business-ului său. Produce celebra brânză în Brazilia şi o vinde la Napoli, informează Corriere della Sera în ediţia de joi.
Nu este vorba propriu-zis de produsul finit, ci de „un produs intermediar, adică baza pentru caşul de bivoliţă”, aşa cum a explicat pentru ziarul italian întreprinzătorul în vârstă de 40 de ani, care locuieşte la Londra din 2005. „Problema este că în Campania nu există suficient teren pentru păşuni, prin urmare nu se poate creşte producţia pentru a viza noi pieţe.
La Sao Paolo, în schimb, am cumpărat 80.000 de hectare şi avem 3.000 de animale care produc 2 milioane 400.000 de litri de lapte pe an. Folosesc tehnologia italiană şi respect cuvând cu cuvânt recomandările pentru controlul de calitate. Noi exportăm un produs congelat ce este folosit în termen de 12 luni”, a precizat De Berardinis.
Primul transport va pleca în a treia săptămână din august şi va fi consistent.
Producătorilor napoletani le trebuie 20.000 de kg pe zi. Prima mozzarella pe jumătate braziliană va putea fi consumată la sfârşitul verii. „Produsul nu pierde din calitate. În Italia a fost testat de o echipă de experţi. Gustul este identic, are aceleaşi caracteristici. Noi folosim lapte proaspăt aşa cum cere legea pentru un produs garantat dop (denumire de origine protejată)’, a dat asigurări De Berardinis.
Cu toate acestea, mulţi vor strâmba din nas la ideea de a folosi o materie primă congelată şi provenită dintr-o ţară îndepărtată. La „Ilha Grande Investements”, aşa cum şi-a numit compania De Berardinis, există însă convingerea că afacerile vor creşte. Obiectivul este de a produce 240.000 de tone pe an şi a asigura locuri de muncă pentru 5.000 de persoane la Napoli şi Sao Paolo.
„Italia produce 33.000 de tone de mozzarella pe zi, din care 16% sunt exportate în Europa şi SUA. Cererea ar putea creşte cu 18% în 2011. Dacă apoi privim spre Asia şi Orientul Mijlociu, potenţialităţile sunt imense, la fel ca avantajele economice, deoarece produsul va costa în final mai puţin”, a afirmat întreprinzătorul australian.
Ştirea despre noua afacere privind mozzarella a fost dată de ziarul britanic Financial Times în ediţia de miercuri, care a definit-o drept „o surpriză plăcută creată de globalizare”.
În urmă cu 10 ani o întreprindere de acest fel nu ar fi fost posibilă. În prezent, Anthony intenţionează să implice în proiectul său atât guvernul brazilian cât şi pe cel italian. Ar fi un salt bun după problemele pe care le-a avut în 2008, când afacerea sa de la Londra a dat faliment. Acum visează la Italia, unde părinţii lui sunt pe cale să se stabilească şi poate că într-o zi şi el se va întoarce la origini.