Producătorul francez de automobile Renault a promis mai multe reduceri de costuri și concentrarea asupra unui număr mai mic de modele profitabile, pe măsură ce noul său șef a stabilit planuri pentru a reînvia o afacere afectată de frământările din conducere și de criza COVID-19.
În prima sa actualizare strategică de la preluarea din iulie, directorul executiv Luca de Meo a declarat că va simplifica producția și va limita cheltuielile în domenii precum cercetarea, reducând în același timp producția de mașini la 3,1 milioane de unități în 2025, de la 4 milioane în 2019.
Concentrat pe eficiență și profitabilitate, noul plan Renault este o abatere marcată de la ambițiosul țel stabilit pe patru ani de fostul șef Carlos Ghosn.
Strategia lui Ghosn a fost construită pe volumul de autoturisme în creștere la nivel global – un plan care, potrivit criticilor, a forțat producătorul să urmărească dimensiunea față de profit.
„Am crescut, dar nu mai bine”, a spus De Meo în cadrul unei prezentări online joi, adăugând că acum sarcina era „să ne conducem afacerea de la cota de piață la marjă.”
Pentru aceasta, Renault va construi vehicule pe mai puține platforme comune pentru a reduce costurile cu 600 de euro (730 dolari) pe mașină până în 2023. Jumătate din lansările vehiculelor Renault vor fi versiuni electrice până în 2025, iar modelele electrice ar trebui să aibă marje de profit mai bune decât fostele lor vehicule -echivalente de combustibil, a spus producătorul auto.
Într-o notă adresată clienților, analistul Jefferies, Philippe Houchois, a descris noile obiective de profit ale companiei drept „dezamăgitoare”, reflectând „profunzimea provocărilor de la Renault”.
Renault intenționează să reducă timpul de dezvoltare pentru un vehicul nou cu un an, sub trei ani și a anunțat o nouă unitate de afaceri, numită Mobilize, axată pe „noi fonduri de profit” din servicii de date, mobilitate și energie.
De Meo, care anterior conducea marca Seat Volkswagen, își propune să obțină cel puțin 20% din veniturile Renault din acea afacere până în 2030.
„Vom trece de la o companie de automobile care lucrează cu tehnologie la o companie de tehnologie care lucrează cu mașini”, a spus el.
Renault se lupta cu scăderea vânzărilor chiar înainte de criza COVID-19 și a încercat să reia un parteneriat cu Nissan-ul japonez.
Renault a mărit joi obiectivul de reducere a costurilor cu 500 de milioane de euro până la 2,5 miliarde de euro până în 2023 și și-a stabilit obiective de a crește treptat marjele operaționale, ajungând la 5% până în 2023.
De asemenea, compania intenționează să reducă cheltuielile de capital și costurile de cercetare la 8% din venituri de la 10% până în 2025.
Împreună, aceste măsuri ar trebui să reducă nivelul de rentabilitate al Renault cu 30% până în 2023.
Renault nu a publicat încă marje pentru 2020, deși în urma pandemiei COVID-19 care a întrerupt operațiunile, este probabil ca acestea să fie mai mici decât țelul de 4,8% din 2019.
Renault a spus că vizează un flux de numerar pentru automobile de 3 miliarde de euro până în 2023 și 6 miliarde până în 2025.
„Angajamentul față de obiectivele de numerar pe termen scurt este pozitiv, deoarece rămâne preocuparea cheie pentru investitori”, au scris analiștii Citibank într-o notă de client. „Mai multe detalii despre modul în care Renault trece la o bază durabilă sunt, de asemenea, binevenite, având în vedere că acțiunile Renault continuă să se tranzacționeze cu o reducere marcată pentru colegii lor.”