Papa Francisc a devenit un „cyberstar” în Filipije, iar vizita sa în această țară zilele acestea a inspirat noi idei de afaceri pentru antreprenori, relatează AFP.
Suveranul Pontif este unul dintre liderii mondiali cei mai urmăriți pe rețelele de socializare. Mii de filipinezi îi adresează mesaje pe contul său de Twitter, @Pontifex sau pe alte forumuri.
„Am impresia că îi vorbesc direct, chiar dacă știu că are un cont gestionat de un administrator”, a explicat Angelique Mina-Rualo, utilizatoare de Twitter. Această funcționară de bancă a supraviețuit unei boli de cancer datorită credinței. „Să vorbești cu papa este ca și cum ai vorbi direct cu Dumnezeu”, a spus ea.
Pe de altă parte, pe internet au fost postate mii de ‘selfiuri’ făcute de filipinezi alături de imaginea în mărime naturală a Sfântului Părinte, care a devenit și o oportunitate de afaceri pentru marile companii sau multinaționale. Figura zâmbitoare a papei este expusă pe panouri publicitare sau în reclamele din ziare la McDonald’s, Pepsi, Hyundai și alte produse.
Gerald Bautista, specialist în marketing, notează că pentru filipinezi asocierea unui produs cu imaginea papei are un efect hipnotizant. Rustan, un magazin de lux, nu a ezitat să folosească imaginea papei pentru a-și promova bijuteriile, mascând reclama sub mesajul de „Bun venit”.
Conferința bisericilor catolice din Filipine s-a declarat indiferentă la exploatarea imaginii papei. Conferința a înrolat la rândul său marii companii ca sponsori oficiali ai vizitei papei iar logo-urile lor figurează pe mesajele de „Bun venit” presărate în întreaga capitală Manila. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)