Așteptat cu emoție în fiecare an în multe colțuri ale lumii, Crăciunul este o sărbătoare al cărei nume rezonează, în general, cu o taină divină, familie, brad, cadouri, mese speciale și, nu în ultimul rând, Moș Crăciun.
Există și zone în care Crăciunul este echivalent cu ceva cu totul atipic, cum ar fi un concurs de biliard, un grupaj de desene animate cu Rățoiul Donald sau realizarea unei fotografii cu o mitralieră în mână alături de Moș Crăciun și cadourile aduse de el. Ziarul spaniol „El Pais” prezintă șapte dintre aceste forme mai puțin cunoscute de a serba Crăciunul.
În Marea Britanie, cea mai mare bucurie este câștigarea unuia dintre cele trei mari pariuri ale sezonului sărbătorilor. Țara caselor de pariuri abundă la sfârșit de an în pariuri, toate legate de Crăciun: cafeaua de Crăciun, KitKats de Crăciun, lavete de Crăciun și lista (foarte lungă) continuă. Unul dintre cele mai prizate de public are loc la începutul lunii noiembrie și desemnează cel mai bun (sau mai scump și mai sentimental) anunț de Crăciun.
Pentru 2014, „lupta” se dă între clipul cu un pinguin îndrăgostit, realizat de John Lewis, și un altul semnat de Sainsbury’, amintind de un episod cu totul special din timpul Primului Război Mondial, de la a cărui declanșase s-au împlinit o sută de ani în 2014. Concret, clipul reconstituie un meci de fotbal despre care se povestește că ar fi avut loc între luptătorii din cele două tabere beligerante, nemții și, respectiv, aliații.
Un alt pariu este legat de ocupantul locului întâi în numeroase topuri muzicale din săptămâna Crăciunului (melodii, interpreți, formații etc) pentru care speculațiile încep încă din vară, de prin luna iunie.
Cel de-al treilea pariu extrem de prețuit se referă la serialul de televiziune care va strânge cei mai mulți telespectatori în ziua de Crăciun. În ultimii ani, confruntarea s-a dat între ‘EastEnders’ și ‘Downton Abbey’.
Cel dintâi, care se emite din 1985, este în pierdere de admiratori, dar, cu toate acestea, a fost vizionat la Crăciunul trecut de opt milioane de persoane. Pe de altă parte, serialul scenaristului Julian Fellowes, pe ecrane din 2010, îl are în acest an ca invitat în episodul de la Crăciun pe George Clooney, așa încât competiția se dispută la cote înalte. O mare atenție suscită și serialul SF ‘Doctor Who’, care va prezenta de Crăciun o confruntare între Time Lord și Santa Claus (Moș Crăciun), interpretat de Nick Frost.
Japonezii nu concep Crăciunul fără celebrele produse de la ‘Kentucky Fried Chicken’, așa încât stau la coadă ore în șir în această zi de sărbătoare la una dintre cele 1.200 de francize ale celebrei mărci. Obiceiul are originea în 1974, când KFC a observat că străinii care locuiau în Japonia nu reușeau să-și procure carne de curcan pentru Crăciun.
Prin urmare, firma a lansat campania publicitară ‘Kurisumasu ni wa kentakki!’ (Crăciun în Kentucky), oferind un meniu special cu pui fript și vin pentru numai zece dolari. Succesul a fost imens nu numai în rândul expaților, ci și al japonezilor. Campaniile din prezent sunt făcute de multe ori de celebrități locale, care se pozează cu câte un picior de pui în mână, iar meniul costă 40 de dolari și include șampanie și tort. Primele comenzi pentru pachete de mari dimensiuni, pentru o familie, se fac încă din luna octombrie.
Și Anul Nou are o particularitate în Catalunia, unde televiziunea nu transmite, ca în alte locuri, concerte sau competiții de schi, ci ..un concurs de câini ciobănești.