Spania investește miliarde în lupta pentru sectorul european al vehiculelor electrice

Spania se deplasează agresiv pentru a debarca noi fabrici de baterii și vehicule electrice, folosind miliarde de fonduri de ajutor pentru pandemii ale Uniunii Europene pentru a evita să rămână în urmă, deoarece sectorul auto global întreprinde cea mai mare transformare tehnologică din ultimul secol.

Fiind cea de-a doua țară producătoare de mașini din Europa, în spatele Germaniei și cu sectorul auto reprezentând 10% din economia sa, Spania are multe de pierdut, deoarece producătorii auto revizuiesc lanțurile de aprovizionare și fabrică vehicule electrice.

Germania și numărul trei al producătorului european Franța investesc deja fonduri în fabricile de baterii, susținând producătorii lor de campioni naționali respectivi, atât Volkswagen, cât și Renault investesc puternic în vehicule electrice pe teritoriul lor.

Mai puțin bogată, fără un producător auto important, iar vânzările de mașini electrice rămânând în medie la nivelul UE, Spania se luptă prin implementarea în proiecte EV a unor din cele 140 de miliarde de euro (168 miliarde de dolari) din fondurile UE de ajutor COVID-19, la care are dreptul .

„Avem un obiectiv clar. Vrem ca Spania să rămână al doilea cel mai mare producător auto din UE în 2030, 2040 și 2050, indiferent de tehnologia existentă”, a declarat Raul Blanco, ministrul junior al industriei pentru Spania, de asemenea cel mai mare producător de automobile din lume. .

Din cei 70 de miliarde de euro care vor fi trimiși de la Bruxelles sub formă de subvenții, guvernul spaniol intenționează să cheltuiască 13 miliarde de euro pentru mobilitate durabilă până în 2023.

Acest lucru va fi utilizat în principal pentru a promova vânzările interne de vehicule electrice, pentru a îmbunătăți infrastructura de încărcare și pentru a construi prima sa fabrică de baterii pentru mașini.

Într-una dintre utilizările cu cel mai înalt profil al fondurilor UE în Spania, guvernul a anunțat în martie un parteneriat public-privat care vizează promovarea vehiculelor electrice, urmând să înceapă un proces de licitație în jurul lunii iulie, iar câștigătorii să fie anunțați până la sfârșitul anului.
Proiectul, în care guvernele centrale și regionale ar putea deține o miză, va acoperi producția de baterii și vehicule electrice în Spania, va solicita promovarea mașinilor electrice și dezvoltarea infrastructurii pentru a le sprijini.

O fabrică de celule de baterii de 40 de gigawați construită ca parte a proiectului ar costa peste 2,5 miliarde de euro, a spus Blanco.

Propunerea a stârnit concurența între regiunile Spaniei, Catalonia oferind terenuri, împrumuturi publice și ajutoare pentru atragerea unei fabrici de baterii, iar învecinate Aragon și Valencia sunt, de asemenea, în dispută.

În timp ce puțini ofertanți din sectorul privat au apărut încă public, marca și utilitatea spaniolă SEAT Iberdrola a Volkswagen AG au format o alianță pentru a lucra la o ofertă.
Implicarea lor s-ar încadra într-un proiect mai larg pe care îl planifică, acoperind toate elementele producției de EV, de la minerit la producția de baterii, până la fabricarea unui vehicul finit la fabrica de asamblare SEAT Catalonia.

„Proiectul este pe punctul de plecare. Execuția sa va depinde de un angajament clar al Comisiei Europene”, a transmis președintele SEAT, Wayne Griffiths, într-o declarație prin e-mail referitoare la fondurile UE. „Spania nu poate rata această oportunitate istorică”.

Firma spaniolă Phi4tech, care are propriul său proiect de fabrică de celule separate în regiunea Extremadura legată de o rezervă de litiu care se numără printre cele mai mari din Europa, sfătuiește SEAT și Iberdrola cu privire la producția de baterii.
Planurile guvernului spaniol de a promova electromobilitatea au convins Renault și Ford, care importă baterii în țară, să anunțe noi investiții pentru a construi mașini și motoare hibride.

O sursă Renault și o purtătoare de cuvânt a Ford au declarat că monitorizează proiectele de fabricare a bateriilor din țară, o potențială sursă viitoare de componente.

Madridul pregătește Volkswagen, care produce vehicule electrice în Germania și Slovacia, să aleagă Spania în fața Franței și Portugaliei pentru o baterie gigafactivă din Europa de Sud până în 2026. SEAT cântărește, de asemenea, dacă va începe să producă 500.000 de vehicule electrice pe an la uzina sa din Martorell, în afara Barcelonei, în 2025 .

Dar Spania se confruntă cu o concurență semnificativă din alte părți ale Europei pentru a atrage producătorii de automobile care doresc să investească.

Nissan a anunțat închiderea celor trei fabrici din Barcelona, ​​capitala Cataloniei, până la sfârșitul anului 2021, grupul mutându-și producția în Franța, ca parte a alianței sale cu Renault.

Producătorii de piese auto Continental și Bosch închid, de asemenea, fabricile din apropiere, Bosch, potrivit sindicatelor, își mută producția în Polonia, unde costurile forței de muncă sunt mai mici.

Șeful afacerilor guvernamentale din Catalunya, Ramon Tremosa, a declarat că recentele concedieri ar putea fi compensate dacă regiunea nord-estică este aleasă pentru o fabrică de baterii construită cu ajutorul fondurilor UE pentru care, a adăugat el, „marile companii globale” s-au arătat interesate.

„Dacă fabrica de la Martorell nu primește o mașină electrică, zilele sale sunt numărate”, a spus Matias Carnero, un lider al sindicatului SEAT, care este, de asemenea, membru al consiliului de supraveghere al grupului VW.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata