Tesla recunoaște întârzieri în dezvoltarea tehnologiei de auto-conducere
Compania nu va atinge obiectivele de autonomie completă până la sfârșitul anului
tesla Inc. a informat un organism de reglementare din California că este puțin probabil să finalizeze tehnologia sa de auto-conducere completă până la sfârșitul acestui an,conform unui document emis de Departamentul pentru Vehicule Motorizate (DMV) din California.
Declarațiile lui Elon Musk și realitatea ingineriei
În cadrul unei conferințe telefonice dedicate rezultatelor financiare din luna ianuarie, CEO-ul Tesla, Elon Musk, s-a arătat optimist cu privire la capacitățile vehiculului său, afirmând că acesta va putea conduce cu o fiabilitate superioară celei umane în cursul acestui an. Cu toate acestea, DMV-ul din California a subliniat într-un memo că Tesla se află în prezent la nivelul 2 al autonomiei vehiculului, ceea ce implică un sistem semiautomat care necesită supravegherea constantă a unui șofer uman.
Informații suplimentare despre programul „full self-driving”
Tesla a lansat o versiune beta a programului său „full self-driving” (FSD) către un grup restrâns de angajați și clienți încă din octombrie. Musk a promovat aceste capacități pe platformele sociale. Totuși,memo-ul obținut prin Freedom of Data Act (FOIA) sugerează că declarațiile lui Musk nu reflectă realitatea tehnologică actuală.
„Tesla a indicat că extrapolează ratele de îmbunătățire atunci când discută despre capabilitățile L5”, se menționează în document.De asemenea, compania nu poate confirma dacă progresele vor permite atingerea nivelului 5 al autonomiei complete până la finalul anului calendaristic.
Implicații asupra siguranței publice
DMV-ul din California avertizează asupra riscurilor generate de neînțelegerea publicului privind limitele actuale ale tehnologiei autonome și utilizarea ei inadecvată: „Neînțelegerea acestor aspecte poate avea consecințe tragice”.
Recent, autoritățile au demarat o investigație după ce un vehicul Tesla s-a prăbușit într-un camion răsturnat pe o autostradă lângă Fontana, incident soldat cu moartea șoferului mașinii electrice. În prezent nu este clar dacă vehiculul era activ pe modul pilot automat în momentul accidentului.
De asemenea, autoritățile federale investighează peste 20 de accidente care implicau vehicule Tesla pentru a evalua siguranța acestora pe drumurile publice.