Compania UPS a raportat in trimestrul al treilea din 2009 un profit operational in scadere de 929 milioane de dolari, comparativ cu 1,63 miliarde dolari in perioada similara 2008, informeaza un comunicat al companiei.
UPS a inregistrat, in aceeasi perioada, câstiguri pe actiune diluata de 0,55 dolari, inregistrând venituri de 11,2 miliarde dolari. De asemenea, mediul economic in curs de stabilizare a dus la imbunatatirea tendintelor inregistrate de volume pe parcursul trimestrului, in timp ce diviziile internationale ale UPS au continuat sa inregistreze o crestere a cotei de piata.
“Sunt incurajat de semnele de revenire economica tot mai evidente, desi mai avem inca mult de recuperat”, a declarat Scott Davis, presedinte si CEO al UPS.
Volumul consolidat pentru cele 3 luni care s-au incheiat la 30 septembrie 2009 a atins un total de 927 milioane de colete, in scadere cu 2,4% fata de aceeasi perioada din 2008. Volumul mediu zilnic si veniturile per colet au scazut cu 3,9%, respectiv 11,3%.
Profitul operational a scazut la 929 milioane dolari, dat fiind ca beneficiile aduse de reducerile substantiale ale costurilor si de cresterea productivitatii au fost indelung compensate de impactul economic al volume lor mai reduse si al modificarilor aduse tipurilor de produse.
Printr-o gestionare eficienta a cheltuielilor de capital si a capitalului de lucru, UPS a generat o suma de 3,4 miliarde dolari in flux de numerar pentru primele 9 luni ale anului 2009. De asemenea, compania a platit dividende in valoare de 1,3 miliarde dolari, a investit 1,2 miliarde dolari in cheltuieli de capital, a rascumparat 7,8 milioane actiuni la un cost de 396 milioane dolari si a incheiat trimestrul cu 2,8 miliarde dolari in numerar si in investitii pe termen scurt.
Volumul total de colete a fost de 799 milioane de bucati, in scadere cu 3,6%, reflectând situatia unei economii slabite a Statelor Unite. Volumul mediu zilnic a scazut cu 5,1%. Daca volumul Next Day Air a crescut cu 2,4%, volumul expeditiilor terestre a scazut cu 6,2 l. Veniturile per colet au scazut cu 9,1%, ca urmare a scaderii semnificative a taxei pentru combustibil si a transportului coletelor cu greutate mai mica.
În ceea ce priveste serviciul de curierat international, volumul mediu zilnic international a crescut cu 4%. Volumul intern a crescut cu 9,1 l, datorita extinderii serviciilor la nivel intern si achizitiei din Turcia. Volumul zilnic de export a scazut cu 3,2%, depasind performantele pietei. Veniturile per colet au scazut cu 21 l, reflectând impactul generat de scaderea taxei pentru combustibil, de valuta si de mixul de produse.
Atât segmentul de Logistica, cât si cel de Expediere, au inregistrat o rata de scadere a veniturilor moderata. Segmentul de Logistica a inregistrat din nou o crestere semnificativa datorita serviciilor furnizate in industria medicala.
Performanta segmentului UPS Transport Marfuri (Freight) a fost influentata negativ de conditiile tot mai competitive din mediul de transport al marfurilor. Cu toate acestea, unitatea a inregistrat performante peste media pietei si a câstigat cota de piata, mentinându-si randamentele.
“Mediul de afaceri din trimestrul al treilea a avut un start similar celui din trimestrul anterior. Cu toate acestea, am observat o imbunatatire a profitabilitatii datorita unei gestionari eficiente a costurilor si a consolidarii volumului spre sfârsitul trimestrului”, a apreciat Kurt Kuehn, director financiar al UPS.
Potrivit acestuia, UPS este pregatit pentru perioada de revenire. “Am demarat initiative privind costurile care se apropie de 1,4 miliarde dolari anul acesta, asigurând UPS o eficienta mai mare ca oricând. În plus, vom reduce cheltuielile de capital pe 2009 la 1,7 miliarde dolari, o reducere de 500 milioane dolari fata de bugetul nostru initial”, a spus el.
Desi au aparut semne de revenire economica, analistii previzioneaza o atitudine conservatoare a consumatorilor americani in ceea ce prive ste perioada sarbatorilor din ace st an. “Clientii nostri au puncte de vedere foarte diferite cu privire la perspectivele lor pentru sezonul sarbatorilor.
Cu toate acestea, UPS este pregatita sa faca fata valului de colete de sezon pe masura ce acestea apar. Continuând tendinta ascendenta a câstigurilor din trimestrul al treilea, ne asteptam la câstiguri per actiune diluata situate in intervalul 0,58 dolari – 0,65 dolari pentru trimestrul al patrulea “, a adaugat Kuehn.
UPS este cea mai mare companie de curierat din lume si unul dintre liderii mondiali in furnizarea de servicii de transport de marfuri si distributie, oferind o gama larga de optiuni pentru sincronizarea fluxurilor de bunuri, informatii si fonduri. Cu sediul central in Atlanta, SUA, UPS deserveste peste 200 de tari si teritorii din intreaga lume.