Volkswagen și-a atenuat poziția față de noile obiective europene dure de emisii de dioxid de carbon pentru producătorii de automobile, pariind că poate absorbi reduceri mai stricte decât rivalii săi, au declarat pentru Reuters surse familiarizate cu această chestiune.
Luna trecută, UE și-a ridicat obiectivul de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră la 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990, în loc de 40%, iar producătorii auto din Europa vor afla în iulie care este contribuția lor la emisiile de CO2.
Trei surse au declarat pentru Reuters că Volkswagen, care deține mărci de mașini, inclusiv Porsche, Audi, VW, Seat și Skoda, anunță în liniște factorii de decizie politici din Bruxelles că vor sprijini reduceri mai ambițioase ale emisiilor decât alți producători de automobile.
În timp ce sursele nu au spus cu ce ținte specifice Volkswagen s-ar simți confortabil, mișcarea celui mai mare producător auto din Europa este atât subminarea, cât și supărarea rivalilor mai mici care vor ca Bruxelles-ul să le ofere mai multă libertate.
„Aceasta a devenit o căutare a supraviețuirii”, a spus o persoană familiarizată cu producătorul auto. „Abia aștepți ca alții să ajungă în cele din urmă.”
Întrebat despre poziția sa în ceea ce privește emisiile de CO2, Volkswagen a spus că și-a semnalat deja sprijinul pentru reduceri ambițioase de CO2 în trecut, adăugând că acest lucru ar necesita o extindere a infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice și a energiei regenerabile.
Compania a declarat că se așteaptă ca, Comisia Europeană să recomande o reducere de 50% a emisiilor de CO2 la nivel de flotă pentru autoturisme până în 2030, adăugând că acesta este nivelul pentru care s-a pregătit. S-ar putea să absoarbă și mai mult.
Volkswagen și-a stabilit un termen limită pentru 2025 pentru depășirea pionierului american Tesla și pentru a deveni cel mai mare vânzător de vehicule electrice (EV) din lume, un plan care include construirea a șase fabrici de baterii numai în Europa până în 2030.
Directorul executiv al Volkswagen AG, Herbert Diess, are motive să fie agresiv.
Constructorul german a luat o decizie timpurie de a construi o platformă comună pentru vehicule electrice, are o grămadă de numerar, 24 de miliarde de euro (29 miliarde de dolari) și are o cotă de piață rapidă pentru vehiculele electrice de piață, departe de primii lideri, precum Renault.
Datorită puterii sale de producție și financiare, Volkswagen ar putea atinge paritatea completă a costurilor de fabricație între mașinile electrice și cele convenționale până în 2025, spun analiștii de la banca elvețiană UBS.
Tensiunile legate de reducerea emisiilor s-au remarcat la o ședință a consiliului de administrație al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA) în martie, au spus două persoane.
Mai mulți directori șefi s-au declarat îngrijorați de perspectiva unor standarde europene mai dure, deoarece ar putea face o gaură în profiturile din motoarele cu combustibil fosil care nu ar putea fi încă conectate de vehiculele electrice, au spus cele două persoane.
Dar Diess a avut o viziune mai optimistă, spunând că vehiculele electrice ale companiei sale vor atinge paritatea costurilor până la mijlocul anilor 2020, un comentariu care a ridicat sprâncenele printre colegii CEO la întâlnire, inclusiv Luca de Meo al Renault, a spus unul dintre oameni.
Renault și Volkswagen au refuzat să comenteze întâlnirea.
ACEA a declarat că nu a raportat detaliile discuțiilor care au avut loc în timpul ședințelor consiliului său.
„Totuși, ceea ce putem raporta este că, în cadrul acestei întâlniri, toți directorii executivi au fost de acord că sunt deschiși la obiective mai mari de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturisme în 2030, cu condiția ca aceste obiective să fie direct legate de angajamentele obligatorii din partea statelor membre de a lansa tarifele necesare puncte și stații de hidrogen „, a declarat asociația pentru Reuters.
Dar unii membri ACEA, cum ar fi Volkswagen, sunt capabili să absoarbă tăieturi mai profunde decât alții, au spus persoanele familiare cu întâlnirea, subliniind că, deși asociația a fost deschisă către ținte mai ambițioase, nu a dat un număr ferm.
În acest moment, industria europeană trebuie să reducă emisiile de 37,5% la nivelul întregii flote până în 2030 pentru autoturismele noi de la limitele 2021 – echivalentul unei reduceri de la 95 de grame de CO2 pe km în acest an la 59 g / km la sfârșitul anului deceniul.
O persoană familiarizată cu această problemă a declarat că industria se pregătește acum ca această reducere a țintei să crească la cel puțin 50% atunci când Comisia Europeană își dezvăluie planurile.
Acest lucru ar putea crește chiar la 55% sau mai mult, pe măsură ce legislația trece prin Parlamentul European, a spus persoana, care ar putea stoarce unii dintre jucătorii europeni mai slabi cu puncte de durere mai mici atunci când vine vorba de emisii.
Producătorii de automobile premium pot scăpa de respectarea standardelor de emisii mai dure urmărind atât vehicule electrice, cât și motoare cu combustie, pur și simplu pentru că unii clienți vor fi întotdeauna pregătiți să plătească mai mult pentru vehiculele electrice de lux.
Dar este diferit pentru piața de masă în care accesibilitatea este esențială, așa că Volkswagen a fost forțată să vină cu o strategie pentru a construi vehicule electrice accesibile și profitabile pentru masă, rapid.
A introdus o platformă modulară de acționare electrică, cunoscută sub numele de MEB, înaintea rivalilor săi europeni și susține acum vehiculele electrice sub o varietate de mărci, inclusiv Audi, VW și Skoda.
„În urmă cu cinci ani, am decis să construim o platformă unică pentru mașinile electrice. Mulți din industrie ne-au pus la îndoială abordarea”, a declarat Diess de la Volkswagen pentru Power Day, în martie. „Astăzi urmează exemplul, în timp ce noi culegem roadele”.
Scoțând o pagină din cartea Volkswagen, Renault de Meo, un fost executiv al Volkswagen care a transformat marca Seat, acum operează pe platformele sale electrice cunoscute sub numele de CMF B-EV și CMF A pentru a produce vehicule electrice mici și accesibile.
„Este arma noastră pentru a contracara Volkswagen”, a spus el într-o notă anul trecut.
Volkswagen câștigă deja cote de piață pe cheltuiala Renault în sectorul vehiculelor electrice cu baterii din Europa, arată cifrele din baza de date EV-Volumes.com.
Ponderea Volkswagen a crescut la 25% anul trecut de la 14% în 2019, depășind alianța Renault, Nissan, Mitsubishi, a cărei pondere a scăzut la 19% de la 23% în 2019.
În primul trimestru al anului 2021, cota Renault a scăzut în continuare la 15%, egalând cu Tesla pe locul trei în spatele Volkswagen cu 21% și cu Stellantis (STLA.MI) cu 17%, potrivit EV-Volumes.com.
„Renault deține de câțiva ani o poziție puternică pe piața europeană BEV (vehicule electrice cu baterie). Acestea fiind spuse, cu lansări de la colegi precum VW și Stellantis, credem că această conducere este atacată din ce în ce mai mult”, au spus analiștii Barclays.
Vânzarea de vehicule electrice pe piață în masă este, de asemenea, vitală pentru a câștiga credite de carbon valoroase pe care producătorii de automobile le pot vinde rivalilor care se luptă să îndeplinească obiectivele UE de emisii.
Campionii EV pot face chiar și o afacere care vinde credite emițătorilor grei. Tesla, de exemplu, a vândut credite de CO2 FCA din Italia și SUA în valoare de 2 miliarde de euro din 2019 până în 2021, iar vânzările de credite verzi au contribuit la creșterea veniturilor sale din primul trimestru. Citeste mai mult
Fuziunea FCA cu PSA din Franța pentru a forma Stellantis, însă, a pus capăt nevoii sale de credite Tesla anul acesta, datorită tehnologiei electrice a producătorului auto francez, a declarat marți Stellantis. Citeste mai mult
Îngrijorări, printre altele, Renault ar putea avea un timp mai dificil decât unii în îndeplinirea standardelor mai stricte de emisii, cu toate acestea, se lovește de guvernul francez, care deține 15% din producătorul auto.
Ministrul finanțelor, Bruno Le Maire, a criticat luna trecută standardele auto europene mai dure, spunând ziarului Le Figaro că nu ar trebui să „ne distrugă industria”. Citeste mai mult
„Unele propuneri merg prea departe”, a spus el.