India vine la Tesla cu o ofertă de costuri de producție mai ieftine decât China

Foto: venturebeat.com

India este gata să ofere stimulente pentru a se asigura că, costul de producție al Tesla Inc ar fi mai mic decât în ​​China dacă producătorul se va angaja să-și fabrice vehiculele electrice în țara din Asia de Sud, a declarat ministrul transporturilor Nitin Gadkari pentru Reuters.
Oferta lui Gadkari vine la câteva săptămâni după ce Tesla, miliardarul Elon Musk, a înregistrat o companie în India într-un pas spre intrarea în țară, posibil chiar la mijlocul anului 2021. Surse familiare cu această problemă au declarat că Tesla intenționează să înceapă prin importul și vânzarea sedanului său electric Model 3 în India.

„În loc să asambleze (mașinile) în India, ar trebui să fabrice întregul produs în țară prin angajarea de furnizori locali. Atunci putem da concesii mai mari „, a spus Gadkari într-un interviu, fără a oferi detalii despre stimulentele care ar fi oferite.

„Guvernul se va asigura că, costul de producție pentru Tesla va fi cel mai mic în comparație cu lumea, chiar și China, când vor începe să își fabrice mașinile în India. Vom asigura asta ”, a spus el.

India dorește să stimuleze producția locală de vehicule electrice (EV), baterii și alte componente pentru a reduce importurile costisitoare și pentru a reduce poluarea în marile sale orașe.
Acest lucru se întâmplă pe fondul unei curse globale a producătorilor de automobile pentru a începe producția de vehicule electrice în timp ce țările lucrează pentru reducerea emisiilor de carbon.

Citeste si:  Val de căldură în India: 800 de morţi şi apeluri la prudenţă pentru populaţie

Dar India se confruntă cu o mare provocare de a câștiga un angajament de producție de la Tesla, care nu a răspuns imediat la un e-mail prin care solicita comentarii despre planurile sale în țară.

Piața în curs de dezvoltare a Indiei a reprezentat doar 5.000 dintr-un total de 2,4 milioane de mașini vândute în țară anul trecut, deoarece o infrastructură de încărcare neglijabilă și costul ridicat al vehiculelor electrice a descurajat cumpărătorii.

În schimb, China, unde Tesla produce deja mașini, a vândut 1,25 milioane de vehicule noi, inclusiv vehicule electrice, în 2020 din vânzările totale de 20 de milioane și a reprezentat mai mult de o treime din vânzările globale ale Tesla.

De asemenea, India nu are o politică cuprinzătoare de EV, cum ar fi China, cea mai mare piață auto din lume, care impune companiilor să investească în acest sector.

Gadkari a spus că, pe lângă faptul că este o piață mare, India ar putea fi un hub de export, în special cu aproximativ 80% din componentele bateriilor litiu-ion fabricate acum la nivel local.

„Cred că este o situație de câștig-câștig pentru Tesla”, a spus Gadkari, adăugând că și el a dorit să se angajeze cu Tesla despre construirea unui hiperloop de mare viteză între Delhi și Mumbai.

Citeste si:  India va diviza regiunea Jammu-Kashmir în două entități distincte

India elaborează un sistem de stimulare legat de producție pentru producătorii de componente auto, precum și pentru înființarea de unități avansate de fabricare a bateriilor, dar detaliile nu au fost încă finalizate.

Trecerea la surse mai curate de energie și reducerea poluării vehiculelor sunt văzute ca fiind esențiale pentru ca India să își îndeplinească angajamentele climatice din cadrul Acordului de la Paris.

India a introdus anul trecut norme mai stricte privind emisiile pentru producătorii de automobile, pentru a le aduce la standardele internaționale. Acum se uită la înăsprirea regulilor de eficiență a consumului de combustibil din aprilie 2022, despre care directorii din industrie spun că ar putea obliga unii producători de automobile să adauge vehicule electrice sau hibride la portofoliile lor.

Bătută de pandemia COVID-19, industria spune că are nevoie de mai mult timp pentru a face tranziția.

Gadkari a declarat că nu este direct responsabil pentru luarea deciziei cu privire la întârziere, dar este încrezător că India își va îndeplini angajamentele din tratatul de la Paris fără a perturba creșterea economică.

„Dezvoltarea și mediul vor merge mână în mână. Va lua ceva timp, dar vom ajunge în curând la standardele internaționale ”, a spus el.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner