Traficul Aeroportului Henri Coandă Crește Semnificativ
Aproape 40% din Nivelul Prepandemic
Cosmin Peşteşan, directorul general al companiei Naţionale Aeroporturi bucureşti, a anunțat că aeroportul internațional Henri Coandă din Otopeni a înregistrat recent un trafic zilnic de aproximativ 15.000 – 17.000 de pasageri. Aceasta reprezintă aproape 40% din volumul de călători raportat în anul 2019, înaintea pandemiei.Peşteşan a făcut aceste declarații cu ocazia inaugurării Parcului Zburătorilor, un nou spațiu verde destinat pasagerilor care doresc să petreacă timp în aer liber înainte de zboruri. La finalul evenimentului, el a fost întrebat despre evoluția traficului pe aeroport.
Creștere semnificativă Comparativ cu Anterior
“Începând cu săptămâna trecută,am observat o creștere semnificativă a numărului de pasageri procesati zilnic – comparativ cu februarie când aveam doar 3.000”, a declarat Peşteşan. El a subliniat că majoritatea zborurilor au loc dimineața și că tendința este una ascendentă.
Ridicarea restricțiilor de călătorie atât în România cât și în alte țări europene contribuie la această redresare rapidă.
Previziuni Optimiste pentru Vară
Reprezentantul CAB a menționat discuțiile purtate cu companiile aeriene care estimează o revenire la aproximativ 75% din traficul pre-pandemic pentru lunile iulie și august. Totuși, el a precizat că vânzările biletelor nu au început încă într-un mod semnificativ.
De exemplu, Ryanair s-a abținut anul trecut să opereze zboruri decât dacă gradul de ocupare era peste 80%, spre deosebire de alte companii care au continuat să opereze rute chiar și cu avioane parțial pline.
Pentru întreg anul curent,CAB estimează un total aproximativ de șase milioane de pasageri procesati; totuși,Peşteşan avertizează asupra posibilității ca acest obiectiv să nu fie atins datorită rezultatelor slabe din primele șase luni ale anului.
Măsuri Financiare pentru Reducerea Cheltuielilor
Din punct de vedere financiar, directorul aeroportului Otopeni a menționat inițiativele actuale destinate reducerii cheltuielilor operaționale.acestea includ discuții cu sindicatele pentru eliminarea anumitor sporuri salariale acordate angajaților CAB.”Până acum am reusit să reducem cheltuielile legate de mentenanță și operare cu circa 2,1 milioane euro”, adaugă Peşteşan. De asemenea, compania va continua ajustările necesare pentru optimizarea costurilor legate atât de personal cât și infrastructură.