Volkswagen propune preluarea Europcar Mobility pentru 2,9 miliarde de euro
Oferte și evaluări pe piața auto
Autoritatea de reglementare a piețelor financiare din Franța (AMF) a confirmat primirea unei oferte de preluare a grupului Europcar Mobility din partea unui consorțiu condus de Volkswagen. Conform informațiilor furnizate de Reuters, oferta include un preț de 0,50 euro pe acțiune, ceea ce evaluează compania franceză la aproximativ 2,9 miliarde de euro (2,4 miliarde dolari).
Pentru realizarea acestei oferte, Volkswagen colaborează cu firma Attestor și cu Pon Holdings BV din Olanda.
Provocările întâmpinate de Europcar
În luna iunie a acestui an, surse anonime au indicat că Europcar Mobility a respins o ofertă anterioară din partea Volkswagen AG considerând-o insuficientă. Compania se confruntă în prezent cu dificultăți semnificative cauzate de pandemia COVID-19 care a afectat drastic sectorul turismului și cererea pentru servicii de închiriere auto.
această potențială achiziție ar marca o întoarcere notabilă pentru Volkswagen, care vânduse anterior Europcar către Eurazeo SE în 2006 pentru suma de 3,32 miliarde euro.
Schimbări strategice în cadrul Volkswagen
Volkswagen își va adapta strategia tehnologică prin prioritizarea cutiei automate DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Anul 2023 este anticipat ca un moment crucial în tranziția către vehicule fără transmisie manuală; noua generație VW Tiguan ar putea fi primul model care nu va mai include opțiunea unei transmisii manuale.
Se estimează că această schimbare se va extinde și la viitoarea generație Passat planificată tot pentru anul curent. De asemenea, există speculații că Passat ar putea fi disponibil exclusiv într-o variantă break.
Conform publicațiilor germane specializate în domeniul auto, decizia VW reflectează o mișcare naturală spre electrificare înaintea termenului limită stabilit până în 2035 pentru eliminarea motoarelor convenționale impus de Comisia Europeană. Această strategie ar putea influența și alte mărci sub umbrela grupului german precum Skoda sau Seat.
Un raport recent al Jato Dynamics relevă faptul că dintre cele 5.838 mașini vândute în Germania într-o anumită perioadă recentă, doar 1.870 au fost echipate cu transmisie manuală—un indiciu clar al tendinței actuale pe piață spre automatizare.