Aeroportul Heathrow a rămas în pierdere în primul trimestru, în ciuda unei reveniri a numărului de pasageri, pe care cel mai mare aeroport din Marea Britanie a pus-o pe seama restricțiilor impuse de autoritatea de reglementare britanică asupra taxelor pe care le percepe companiilor aeriene.
Cel mai mare aeroport din Marea Britanie a declarat miercuri că nu se așteaptă să plătească proprietarilor săi un dividend în 2023, după ce a raportat o pierdere înainte de impozitare de 60 milioane de lire sterline în primele trei luni ale anului.
Heathrow a declarat că nu a reușit să revină pe profit după pandemie din cauza refuzului Autorității Aviației Civile de a-i permite să crească semnificativ taxele de aterizare.
În martie, autoritatea de reglementare a decis că taxele de aterizare la aeroportul central ar trebui să scadă de la 31,57 lire sterline pe pasager la 25,43 lire sterline de anul viitor. Taxele sunt de obicei trecute direct la consumatori prin prețul biletelor, iar Heathrow are unele dintre cele mai mari din lume.
Săptămâna trecută, aeroportul a făcut apel la decizia CAA la autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie, adâncind o dispută cu clienții săi mari, inclusiv British Airways și Virgin Atlantic, care au făcut presiuni pentru taxe de aterizare mai mici.
Pierderea înainte de impozitare a aeroportului a fost puternic afectată de costul serviciului datoriei sale, care a crescut la 442 de milioane de lire sterline în primul trimestru, de la 308 milioane de lire sterline cu un an mai devreme, din cauza creșterii inflației.
Cu toate acestea, Heathrow a raportat un profit operațional de 309 milioane de lire sterline în primul trimestru, în condițiile în care veniturile au crescut cu aproape 60% de la an la an, ajungând la 814 milioane de lire sterline. Aproape 17 milioane de pasageri au călătorit prin aeroport în cele trei luni, în creștere de la 9,7 milioane cu un an înainte.
Heathrow a declarat că revenirea numărului de pasageri a fost determinată de călătoriile de agrement în străinătate, în timp ce călătoriile de afaceri au reprezentat 29% din traficul său global, comparativ cu 35% în aceeași perioadă înainte de pandemie.
Pasagerii care utilizează aeroportul nu au suferit nicio perturbare semnificativă în acest an, iar Heathrow a declarat că se așteaptă ca oamenii să poată călători „în mod normal” în timpul celor mai aglomerate perioade din luna mai, care include vacanțele școlare de jumătate de trimestru și încoronarea Regatului Unit, în ciuda unei greve planificate a agenților de securitate de către sindicatul Unite.
Sursa – www.ft.com