< divalign= " justify "> Fluxurile continue ale solicitărilor sunt surprinzătoare; Holger Beutel , purtătorul de cuvânt al Bafa , menționând că sistemele lor primesc între 10.000 și 20.000 cereri pe oră , totalizând deja un milion . Beutel recunoaște existența unor probleme tehnice persistente asupra cărora autoritatea sa nu are control . div >< divalign= " justify "> & nbsp ; div >< divalign= " justify "> Guvernul încearcă să calmeze spiritele clienților ; vicepurtătorul guvernamental Thomas Steg afirmând la Berlin că „ promisiunea plăților rămâne valabilă pentru anul 2009 ” . Steg subliniază faptul că nu există motive reale pentru panică și fiecare solicitare va fi procesată corespunzător . div >< divalign= " justify "> & nbsp ; div >< divalign= " justify "> Inițial , guvernul planificase un buget totalizat la 1 ,5 miliarde euro , suficient teoretic pentru 600 .000 solicitanți ; însă oficiali din industria auto estimează acum o cifră mult mai mare – cel puțin 1 ,5 milioane până la finalizarea anului . div >< divalign= " justify "> & nbsp ; div ><
Programul de stimulare a înnoirii parcului auto din Germania se bucură de un succes remarcabil, cu un milion de cereri deja înregistrate la Oficiul Federal pentru Economie, în ciuda faptului că bugetul disponibil este destinat doar pentru 600.000 de persoane. În același timp, dealerii auto se confruntă cu o cerere copleșitoare și haosul generat de aceasta, conform publicației germane Frankfurter Rundschau.
La început, vestea extinderii termenului pentru depunerea cererilor până la sfârșitul anului 2009 a adus entuziasm atât printre comercianți cât și printre clienți. Totuși, această euforie s-a transformat rapid într-o situație haotică.
O schimbare semnificativă a fost implementarea unei noi proceduri prin care rezervarea primei de casare în valoare de 2.500 euro se face exclusiv online pe site-ul oficiului federal responsabil cu economia și controlul exporturilor (Bafa). Această modificare nu a anticipat fluxul masiv al utilizatorilor, ceea ce a dus la imposibilitatea temporară de descărcare a formularului necesar.
Mulți clienți au intrat în panică temându-se că nu vor reuși să obțină subvenția dorită și au început să-și exprime frustrarea asupra dealerilor auto. De asemenea, comercianții s-au declarat neputincioși; unii dintre ei raportând încercări repetate timp de două zile pentru a procesa până la 1.000 de rezervări fără succes.
Între timp, unii dealeri au descoperit că sistemul funcționează mai bine noaptea; astfel Henning Schulski, director al vânzărilor la unul dintre cei mai mari dealeri Volkswagen din Hamburg, a angajat o echipă suplimentară pentru gestionarea solicitărilor. Se estimează că unele cereri vor fi procesate în zilele următoare.