Producătorii de baterii din Coreea sunt de acord cu acordarea a 1,8 miliarde de dolari, Joe Biden ajutând impulsul vehiculelor electrice

Producătorii sud-coreeni de baterii LG Energy Solution și SK Innovation Co au convenit duminică să soluționeze disputele cu privire la tehnologia bateriilor pentru vehicule electrice (EV), evitând un potențial obstacol pentru ambițiile SUE privind vehiculele electrice.

Acordul după discuțiile maraton de către afiliați ai celor mai mari conglomerate din Coreea de Sud a fost anunțat cu doar câteva ore înainte de termenul limită de duminică seara, pentru ca administrația președintelui Joe Biden să decidă dacă va face rarul pas de a revoca o decizie a Comisiei internaționale pentru comerț internațional (ITC).

Într-un comunicat, Biden a numit soluționarea „un câștig pentru muncitorii americani și industria auto americană …. Avem nevoie de un lanț de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice puternic, diversificat și rezistent în SUA”.

Disputa de bază amenințase planurile EV ale Ford Motor Co și Volkswagen AG, precum și ale unei fabrici din Georgia, care este cheia industriei în creștere.

Rezoluția este, de asemenea, o victorie pentru Biden, care a făcut din creșterea producției de baterii electrice și de baterii din SUA o prioritate. Industria auto globală se luptă pentru a dezvolta vehicule electrice, iar Biden a propus să cheltuiască 174 miliarde de dolari pentru a-și mări vânzările și a extinde infrastructura de încărcare.

SK Innovation a fost de acord să plătească LG Energy Solution, o filială deținută în totalitate de LG Chem Ltd, 2 trilioane de woni (1,8 miliarde de dolari) – 500 de miliarde de câștiguri în acest an și anul viitor și redevențe pentru cel puțin șase ani.

„Ne așteptăm ca planul nostru de plată să nu fie împovărător din punct de vedere financiar”, a declarat un oficial SK Innovation pentru Reuters.

Companiile au fost de acord să renunțe la toate litigiile din Statele Unite și Coreea de Sud și să nu ridice alte procese reciproce timp de 10 ani.

Citeste si:  Permisele digitale nu reușesc să alunge temerile companiilor aeriene asupra haosului din aeroport

„Cele două companii pot coexista acum pe piața globală și pot concura cu bună credință”, a declarat LG Energy Solution într-un comunicat. SK a declarat că va investi activ atât în ​​Coreea de Sud, cât și în străinătate, acum că au fost clarificate incertitudinile legate de activitatea sa de baterii EV din Statele Unite.

Reprezentantul Comerțului SUA al Biroului SUA se confruntase cu un termen limită de duminică seară cu privire la faptul dacă ar trebui să facă pasul rar de a revoca o decizie a Comisiei SUA pentru comerț internațional, cu excepția cazului în care companiile au convenit un acord.

Administrația Biden, Volkswagen și Ford împingeau companiile coreene să se stabilească.
Reprezentanta comercială Katherine Tai a fost implicată personal în discuțiile de soluționare, îndemnând companiile să ajungă la o rezoluție, au spus sursele.

„Felicit ambele companii pentru că au lucrat prin diferențele lor semnificative pentru a rezolva această dispută, ceea ce creează încredere în fiabilitatea și responsabilitatea lor ca furnizori ai industriei auto din SUA”, a spus Tai într-o declarație după ce LG și SK au anunțat soluționarea.

„Suntem mulțumiți că cei doi furnizori de baterii din centrul acestei dispute comerciale recente s-au reunit și și-au rezolvat diferențele”, a spus Volkswagen într-o declarație duminică.
„Suntem mulțumiți că SK Innovation și LG Energy Solution și-au soluționat diferențele”, a spus Ford într-un comunicat.
În amara dispută de doi ani, LG a pierdut în fața SK într-o ofertă pentru ordinele VW, apoi l-a acuzat pe SK că a furat secrete comerciale braconând aproape 80 dintre angajații săi. LG a depus o plângere împotriva SK în 2019 și ambele părți au angajat numeroși avocați și consultanți pentru a-și prezenta cazul administrației Biden.

ITC, în februarie, a luat parte la LG, după ce compania a acuzat SK că a deturnat secrete comerciale legate de tehnologia bateriilor EV. A emis o interdicție de import de 10 ani, dar a permis SK să importe componente pentru baterii pentru programul Ford F-150 Ford timp de patru ani, iar vehiculele electrice VW din America de Nord timp de doi ani.

Citeste si:  Real Madrid şi Manchester United, cele mai valoroase cluburi de fotbal

În martie, SK a promis că se va îndepărta de uzina de baterii Georgia de 2,6 miliarde de dolari, care este în construcție, dacă decizia ITC nu ar fi fost anulată. LG a declarat în martie că ar putea face față nevoilor de baterii ale producătorilor de automobile dacă SK ar abandona uzina din Georgia.
CEO-ul Volkswagen of America, Scott Keogh, a scris miercuri într-o postare pe LinkedIn că, dacă decizia ITC ar fi lăsată în vigoare, ar putea „reduce capacitatea bateriei SUA și întârzia tranziția la vehiculele electrice”.

Cei doi senatori democrați ai SUA, Raphael Warnock și Jon Ossoff, au presat în mod repetat companiile sud-coreene să ajungă la un acord. Guvernatorul republican al statului, Brian Kemp, îl îndemnase pe Biden să intervină.

Fabrica SK din orașul Commerce, la 110 km (70 mile) nord-est de Atlanta, va angaja aproape 2.600, cea mai mare investiție străină din istoria statului, cu aproape 2,6 miliarde de dolari, a spus Kemp. „Pur și simplu: mijloacele de trai ale mii de georgieni sunt acum în mâinile voastre.”

LG Energy Solution se apropie de finalizarea unei fabrici de fabricare a celulelor din Ohio cu General Motors Co și este aproape de a anunța planurile de a construi o instalație de 2,3 miliarde de dolari în Tennessee, au declarat surse pentru Reuters.

În martie, LG a anunțat planuri de investiții de 4,5 miliarde de dolari pentru activitatea sa de producție de baterii din SUA în următorii patru ani.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner