Din ce motive, femeile cu vârsta de peste 40 de ani, pot experimenta frecvent întreruperi ale somnului sau insomnii

126

Nimic nu este mai frustrant decât o noapte în care ne-am sucit și răsucit pe toate părțile, fără să reușim să punem geană pe geană. Însă, de la trezitul de mai multe ori în toiul nopții, până la trezitul cu câteva ore mai devreme decât am dori, și până la imposibilitatea de a adormi, întreruperea somnului și insomnia ne dau toată ziua peste cap.

Din fericire, există soluții. Dar, pentru a o găsi pe cea potrivită, trebuie mai întâi să vedeți care este rădăcina problemei, arată Shefinds.

Se ştie că corpurile noastre se schimbă pe măsură ce îmbătrânim, așa că există mai multe motive pentru care, mai ales femeile cu vârsta de peste 40 de ani, pot experimenta frecvent întreruperi ale somnului sau insomnii. Specialiștii spun că scăderea zahărului din sânge,  o cameră supraîncălzită și apneea în somn ar putea fi de vină pentru problemele de somn ale femeilor.

-Scăderi ale zahărului din sânge

Pentru aceste persoane, este important să nu subestimați rolul pe care îl joacă glicemia. Nivelul zahărului din sânge poate să facă o diferență majoră în calitatea somnului.

În opinia sa, medicul Stephen Adams spune că este posibil să experimentați scăderi ale zahărului din sânge în timpul nopții, „și, în consecință, există o creștere a cortizolului și a adrenalinei care provoacă trezirea din somn”.  Medicul sugerează să luați o mică gustare, cu aproximativ o oră înainte de culcare.

Astfel, ”Gustarea ar trebui să conțină carbohidrați și grăsimi, cum ar fi o jumătate de banană combinată cu o lingură de unt de arahide”, spune Adams.

-Este prea cald în cameră

Dormitorul trebuie să aibă temperatura potrivită pentru a avea o noapte cu somn odihnitor. De fapt,  unul dintre motivele majore pentru care femeile au somnul fragmentat este tocmai căldura prea mare din cameră. Nu trebuie să luați în considerare doar temperatura camerei. Alegeți cu grijă și pijamalele și lenjeriile de pat.

În precizările sale, „Un somn în cearșafuri și pijamale confecționate din țesătură de bambus poate fi chiar mai răcoritor decât bumbacul”, subliniază Adams, subliniind că „o saltea răcoritoare este, de asemenea, o soluție excelentă pentru a avea un somn de calitate”.

-Apneea în somn

Dacă nu puteți dormi noaptea, apneea ar putea fi o altă cauză. Aceasta este o tulburare de somn care face ca respirația să se oprească pentru scurt timp în mijlocul nopții. Adams spune că „întreruperile scurte ale respirației ne fac să ne trezim des în timpul nopții. Apneea în somn nu doar îngreunează somnul, ci poate fi și periculoasă, așa că este extrem de important să discutați cu medicul de familie. Adams susține că „tratamentul apneei în somn implică de obicei un aparat CPAP sau un aparat oral”.

Un alt motiv pentru care mulți oameni au dificultăți în a adormi este „anxietatea anticipativă”. Mai precis, este cea în care o persoană vrea să se culce, dar începe să-și facă griji dacă va adormi cu adevărat și dacă nu va avea, ca de fiecare dată, un somn perturbat. Medicul recunoaște că această problemă poate fi depășită cu greu.


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News


Sursa: Capital.ro