Nestle a reciclat pulpa nefolosită de la fructele de cacao pentru a înlocui zahărul din ciocolată

Pe măsură ce grupurile de cofetărie se luptă să reducă zahărul adăugat în dulciuri, ciocolata îndulcită cu pulpă de fructe de cacao este pe cale să ajungă pe rafturile supermarketurilor, cu gigantul alimentar Nestle care este gata să lanseze batoanele de ciocolată „Incoa”.
Folosirea pulpei din fructele de cacao, care este în mod normal aruncată, pentru aromatizarea produselor reduce zahărul și reduce risipa de alimente, sporind în același timp veniturile fermierilor de cacao care își pot diminua pierderea de cacao prin vânzarea atât a pulpei, cât și a boabelor.

„Aceasta este o lansare importantă, o oferim tuturor clienților care o doresc și nu limitează aprovizionarea”, a declarat săptămâna aceasta pentru Reuters Alexander von Maillot, șeful global de cofetărie Nestle.

Compania lansează Incoa, care nu are zahăr adăugat, în supermarketurile din Franța și Olanda, urmate de alte piețe europene.

Nestle aprovizionează materia primă din fermele de cacao din Brazilia, dar lucrează și cu parteneri din Africa de Vest pentru a vedea dacă producția de celuloză ar putea funcționa acolo. Von Maillot a declarat că fermierii de cacao și-ar putea crește veniturile cu 20-40% dacă vor vinde și pulpa.

Lamine Keita, un fermier de cacao din Duekoue, Coasta de Fildeș, a declarat că nu i s-a cerut încă să vândă pulpa din fructe de cacao. „Dacă putem vinde mai mult decât bobele pentru a ne crește venitul, asta este tot ce putem cere, deoarece boaba de cacao singură nu este suficientă pentru a ne scoate din sărăcie”, a spus el.
Jerome Koffi, care cultivă cacao pe patru hectare de teren din Soubre, a spus, de asemenea, că ar vinde cu bucurie mai mult, dar în acest moment a existat doar cerere de boabe.

Pulpa de fructe nu este ieftină – batoanele de ciocolată Incoa de pe site-ul retailerului olandez Albert Heijn costă cu aproximativ 50% mai mult decât alte ciocolate negre. Dar Von Maillot a spus că, deși costul înseamnă că pulpa nu este potrivită pentru înlocuirea zahărului în produsele obișnuite, pot exista și alte utilizări pentru ciocolata cu fructe de cacao, de exemplu la coacere.
Lindt & Spruengli și Ritter Sport din Germania au lansat, de asemenea, ediții limitate de ciocolată cu fructe de cacao care s-au epuizat rapid. Amândoi au spus că intenționează să lanseze produsele pe o scară mai mare, odată ce fructele de cacao vor fi disponibile.

Citeste si:  Acceleratorul liniar de particule

Preparatul de fructe de cacao al producătorului de ciocolată elvețian Felchlin și-a găsit drumul în macarons și trufe pe care ciocolaterul de vârf Spruengli – fără legătură cu Lindt – l-a numit „noutate mondială”.

Lindt și Felchlin obțin pulpă de fructe de cacao de la start-up-ul elvețian-ghanez Koa koa-impact.com, care utilizează unități mobile alimentate cu energie solară pentru a procesa pulpa proaspătă de la 1.600 de mici fermieri. Koa este capabilă să proceseze 250 de tone pe an, dar dorește să își mărească capacitatea de 10 ori în următorii doi ani.

Între timp, majorul industriei Barry Callebaut se pregătește să furnizeze ciocolată WholeFruit către bucătari și artizani. De asemenea, a înființat un brand dedicat, Cabosse Naturals, pentru a vinde ingrediente din fructe de cacao către clienți precum Mondelez International, pentru a le folosi în gustări cu fructe.

Asociația pentru produse alimentare reciclate a declarat că, comercializarea fructelor de cacao la nivel mondial ar putea reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu peste 20 de milioane de tone pe an. Acesta definește „reciclarea ascendentă” ca folosind ingrediente alimentare pe care oamenii nu le-ar consuma, cu lanțuri de aprovizionare verificabile și cu un impact pozitiv asupra mediului.

Citeste si:  Moody's a revizuit în scădere perspectiva ratingului Nestle

Brigette Wolf, șefa SnackFutures a lui Mondelez, a declarat că ciclismul atractiv a făcut apel la cei care doresc să „aibă un impact” cu alegerile lor alimentare.

Compania intenționează să aibă la vânzare trei soiuri de gustări din fructe CaPao Cacaofruit în acest an, în peste 2.000 de magazine până la sfârșitul anului 2021 sau începutul anului 2022.

GUSTURILE AFRICANE
Specialistul în mărfuri Tedd George a declarat că extragerea valorii suplimentare din recoltă ar putea stimula sectorul de cacao din Africa de Vest, deoarece stimulentele actuale s-au concentrat doar pe creșterea și vânzarea mai multor boabe de cacao.

„Există posibilitatea ca produsele noi din fructe de cacao să fie și produse benefice pentru sănătate și asta schimbă jocul în funcție de valoarea pe care o poți obține din ele”, a spus el, citând beneficiile pentru sănătate asociate ciocolatei negre.

Nestle s-a repoziționat ca o companie de sănătate și bunăstare, reducând zahărul din produsele sale și a stabilit, de asemenea, obiective de durabilitate, inclusiv pentru cacao.

George a spus că lansarea produselor din fructe de cacao nu a abordat probleme fundamentale, cum ar fi munca copiilor sau defrișările, dar ar putea alimenta investițiile și poate determina schimbarea în comunitățile producătoare de cacao.

El a spus că, companiile ar trebui să dezvolte și produse din cacao pentru gusturile africane. „Dacă ar exista și cerere locală de cacao, aceasta ar spori puterea de stabilire a prețurilor fermierilor”.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner